معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز از افتتاح تقاطع غیرهمسطح کنارگذر شمال شرق به بلوار نیستان در ورودی کلانشهر شیراز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اسماعیل صالحی معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: با توجه به ساخت کمربندی جدید توسط وزارت راه و شهرسازی در شمال شرق شیراز و مسدود شدن مسیر مستقیم ورودی شهر، ساخت تقاطع غیرهمسطح در این محدوده در دستور کار شهرداری شیراز قرار گرفت.

او با بیان اینکه این تقاطع غیرهمسطح تردد ورودی شهر از سمت شهرستان خرامه و آرامستان بهشت احمدی و بالعکس را تسهیل می‌کند، افزود: تردد به سمت شهرک‌های زیباشهر، رکن آباد، غرب شیراز و نیز شمال استان و بالعکس از طریق این تقاطع غیرهمسطح میسر می‌شود.

صالحی با اشاره به اینکه کمربندی شمال شرق حدفاصل شهرک زیباشهر و پل فسا طراحی و بخشی را به بهره برداری رسانده اند گفت: تکمیل این بزرگراه مهم که توسط وزارت راه و شهرسازی ساخته می‌شود اهتمام ویژه می‌طلبد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با بیان اینکه تردد خودرو‌های سنگین در محدوده دروازه قرآن حدفاصل زیباشهر و زیرگذر شهدای شهرک سعدی با توجه به شیب بسیار زیاد و طولانی خطری بالقوه است، تصریح کرد: تردد خوردر‌های سنگین به محدوده دروازه قرآن در تمام ساعات شبانه روز ممنوع شود.

او اولویت تکمیل کمربندی شمال شرق توسط دولت را از اهمیت بالایی در ایمنی کامل ترددی توصیف کرد و افزود: با بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح بلوار نیستان-کمربندی شمال شرق، مسیر مناسبی از طریق تونل سعدی فراهم می‌شود و تا حدودی ترافیک محدوده دروازه قران و بلوار هفت تنان را کاهش می‌دهد.

معاون شهردار شیراز تملک املاک مورد مسیر را مهمترین چالش ساخت تقاطع غیرهمسطح بلوار نیستان-کمربندی اعلام کرد و افزود: این تقاطع غیرهمسطح به روش دال مجوف طراحی و ساخته شده و ۵۲ هزار مترمکعب خاکبرداری، ۲۰۰ تُن آرماتوربندی، ۳۸مترمکعب بتن ریزی و ۱۱ هزار مترمربع عملیات آسفالت انجام گرفته؛ طول زیرگذر ۴۷۰ متر و عرض ۲۵ متر و ۸۵۰ مترمربع مساحت عرشه پل است که بر روی ۷ پایه ساخته شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار