در بسته خبری «آژیر» امروز از جزئیات حمله سارقان به ساختمان‌های نیمه کاره در غرب تهران تا دستیابی مجرمان سایبری به اطلاعات کارت بانکی شهروندان مطلع خواهید شد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در این بسته خبری به حوادث مهم امروز پرداخته‌ایم  و به اتفاق چند خبر از این دست را با هم مرور خواهیم کرد.

حمله سارقان منازل به ماموران کلانتری مرزداران

سرهنگ جلیل موقوفه ای رئیس پلیس پیشگیری تهران اظهار کرد: در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی واحد‌های عملیاتی در مناطق غرب تهران فعال بودند که گشت انتظامی کلانتری ۱۳۹ مرزداران به یک دستگاه خودروی پژو با ۳ سرنشین مشکوک شدند.

وی با اشاره به اینکه در استعلام انجام شده مشخص شد خودرو سرقتی است، افزود: متهمان پس از مشاهده گشت پلیس به سرعت از محل متواری که ماموران در یک عملیات تعقیب و گریز یک کیلومتری و پس از شلیک چند تیر هوایی، خودروی متهمان را متوقف کردند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران گفت: در این عملیات سارقان که می‌بینند راهی جز تسلیم شدن در برابر ماموران را ندارند به سمت ماموران کلانتری حمله ور می شوند که در این عملیات پلیسی، یکی از ماموران گشت انتظامی کلانتری مرزداران به شدت مجروح می‌شود، اما با اقتدار پلیس هر ۳ متهم دستگیر و به کلانتری برای تحقیقات تکمیلی منتقل می‌شوند.

وی افزود: سارقان پس از انتقال به کلانتری به ۵۰ فقره سرقت منزل در غرب تهران با همکاری یکدیگر اعتراف کردند.

سرهنگ موقوفه‌ای با بیان اینکه متهمان سابقه دار بوده و پیش‌تر روانه زندان شده اند، تصریح کرد: کشف جزئیات سرقت‌ها و شناسایی مال باختگان در دستور کار قرار دارد.

توزیع کننده تریاک و حشیش غرب تهران دستگیر شد

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران اظهار کرد: در راستای مبارزه با سواداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ با اقدام اطلاعاتی و همکاران ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان ویژه غرب از دپوی و پنهان کردن مقادیر فراوانی موادافیونی در غرب تهران مطلع شدند.

وی افزود: ماموران پلیس با رصد دقیق اطلاعاتی مخفیگاه متهم را در غرب تهران شناسایی و در یک عملیات مشترک متهم را در مخفیگاهش دستگیر و مخفیگاه وی را مورد بازرسی قرار دادند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران گفت: در بازرسی انجام شده ۵۵ کیلو و ۵۵۰ گرم حشیش و ۱۰۴ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک کشف و یک قاچاقچی در این رابطه دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شد.

این مقام انتظامی در بیان کرد: متهم پس از تحقیقات تکمیلی برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد

۸ قاچاقچی کالا در تور اطلاعاتی پلیس

سرهنگ علی ولی پور گودرزی رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ اظهار کرد: با توجه به تشدید مبارزه با قاچاق کالا، روز گذشته اولین مرحله طرح استانی مقابله با قاچاق معکوس با محوریت دام زنده، محصولات کشاورزی و نهاده‌های دامی در تهران بزرگ، ماموران این پلیس طی یک عملیات همزمان و منسجم پس از رصد‌های اطلاعاتی نامحسوس به ۹ محل که محل دپوی کالا‌های قاچاق بود مراجعه کردند که مقادیر زیادی انواع کالا‌های قاچاق در محل موجود بود.

وی افزود: در بررسی اولیه مشخص شد کالا‌ها شامل لوازم آشپزخانه، پارچه، لوازم آرایشی، کاشت ناخن و ماینر، فاقد مشخصات و اسناد مثبته گمرکی است، در ادامه تحقیقات مشخص شد که کالا‌ها از مرز‌های ورودی به تهران منتقل و در محل‌ها انبار و سپس با نام برندهای معتبر محصول کشور‌های خارجی اقدام به فروش در بازار کردند.

سرهنگ ولی پور گودرزی با اشاره به اینکه کاراگاهان در رصد‌های اطلاعاتی پیچیده موفق شدند 8 نفر از مالکان کالا‌ها را شناسایی کنند، تصریح کرد: با هماهنگی مقام قضائی کارآگاهان در عملیات پلیسی متهمان را دستگیر و با تکمیل پرونده آن ها را به مرجع قضائی معرفی کردند.

وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش مالی اموال کشف شده را ۵ میلیارد تومان اعلام کرده اند، افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه کالای قاچاق و احتکار کالا با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند.

سرهنگ ولی پور گودرزی گفت: بیش از 130 هزار کالای قاچاق از این انبارها کشف شده است.

زورگیری سارقان در خیابان‌های غرب تهران

سرهنگ ضرغام آذین سرکلانتر دوم پلیس پایتخت اظهار کرد: ماموران گشت انتظامی کلانتری ۱۳۹ مرزداران هنگام گشت زنی‌های انتظامی به راکب و ترک نشین موتور سیکلتی در بلوار مرزداران مشکوک و دستور توقف موتورسیکلت را اعلام کردند.

وی افزود: متهمان به محض مشاهده ماموران با افزایش سرعت، قصد متواری شدن از محل را داشتند که ماموران بلافاصله برای دستگیری آنان وارد عمل شده و آن‌ها را بازداشت کردند.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: متهمان که در بررسی‌های اولیه همچنان اصرار بر بی گناهی داشتند، در بازرسی بیشتر از آن‌ها ۸ دستگاه موبایل سرقتی کشف و همین مسئله باعث شد تا متهمان به جرم سرقت و زورگیری تلفن همراه از عابران پیاده اعتراف کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه تاکنون ۵ نفر از مال باختگان شناسایی شده اند، افزود: در تحقیقات تکمیلی سارقان حرفه‌ای به ۲۵۰ فقره سرقت تلفن همراه با شیوه زورگیری در غرب تهران معترف شدند که کشف جزئیات پرونده کماکان ادامه دارد.

دستیابی مجرمان سایبری به اطلاعات کارت بانکی شهروندان

سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار کرد: در هفته جاری ۲۳ نفر از شهروندانی که به پلیس فتا مراجعه و اظهار کردند بدون اینکه اطلاعات کارت عابر بانک خود را در اختیار فرد دیگری قرار بدهند، مبالغی از وجوهشان کسر و به حساب سایر افراد انتقال یافته است.

وی با اشاره به اینکه تیم‌های مختلفی از کارآگاهان پلیس فتا مسئولیت پرونده‌ها را بر عهده گرفتند، افزود: در رصد و پالایش اطلاعاتی مشخص شد که این برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان بوده و از طریق کپی کارت بانکی و سرقت داده‌ها و اطلاعات بانکی (فیشینگ) انجام شده است.

این مقام سایبری گفت: کارآگاهان پلیس فتا موفق شدند با مسدودسازی سریع حساب‌های مقصد و ردیابی مبالغ سرقتی ۵۵۰ میلیون تومان  وجوه کسر شده از حساب ۲۳ مالباخته را قبل از خروج از چرخه بانکی با هماهنگی‌های قضائی به مالباختگان مسترد کنند.

رئیس پلیس فتا ادامه داد: شناسایی و دستگیری عوامل این کلاهبرداری‌ها در دست بررسی است و تاکنون نیز چندین نفر در این خصوص جلب و تحقیقات پلیسی برای کشف جزئیات پرونده کماکان ادامه دارد.

وی افزود: یکی از اولویت‌های پلیس فتا جلب رضایتمندی شهروندان و اقدام سریع پلیس در خصوص جرائم مالی در فضای مجازی است.

سارق گریتینگ‌های فلزی تونل نیایش دستگیر شد

سرهنگ کارآگاه علی کنجوریان معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران اظهار کرد: چند روز قبل نماینده حقوقی شرکت ترافیک تهران به اداره ۱۷ پلیس آگاهی مراجعه و از سرقت ۱۵ عدد گریتینگ‌های فلزی (حفاظ زهکش تونل) تونل نیایش خبر داد. سرقتی که به غیر خسارت، خطر سقوط عابرین و موتورسواران نیز را به همراه داشت.

وی افزود: بدنبال اعلام شکایت، کاراگاهان اداره هفدهم‌ پلیس آگاهی پایتخت تحقیقات خود را در حالی آغاز کردند زمان دقیقی از سرقت‌ها در دست نداشتند.

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران ادامه داد: کاراگاهان به بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل سرقت‌ها پرداخته و با بازبینی دقیق فیلم دوربین‌های مداربسته داخل تونل مشخص شد خودروی وانت مزدا طی چند مرحله اقدام به سرقت گریتینگ‌ها کرده است.

این مقام انتظامی گفت: از آنجایی که پلاک خودرو نامشخص بود کاراگاهان با کنار هم قرار دادن شماره پلاک در نهایت موفق به شناسایی هویت سارق شدند.

وی افزود: شماره پلاک خودروی سارق به کلیه واحد‌های گشت اعلام شد و اوایل تیر امسال واحد گشت پلیس آگاهی، خودرو سارق را توقیف کردند.

سرهنگ کنجوریان بیان کرد: راننده خودرو در تحقیقات اولیه، مدعی شد که در این سرقت‌ها نقشی ندارد و خودرواش در این مدت دست مرد جوانی به نام پویا بوده است که در ادامه تحقیقات مشخص شد پویا مرد سابقه داری است که به خاطر سرقت از اماکن سابقه کیفری دارد. با مشخص شدن هویت سارق، متهم جوان در عملیاتی پلیسی بازداشت شد.

وی افزود: پویا ابتدا منکر سرقت هایش شد، اما زمانی که در برابر مدارک پلیسی قرار گرفت به سرقت‌ها اعتراف و اظهار کرد، به تنهایی سرقت‌ها را انجام داده و اموال مسروقه را به مغازه ضایعاتی در تهرانپارس می‌فروختم. با اعتراف متهم مالخر او نیز شناسایی و دستگر شد و تحقیقات برای شناسایی سرقت‌های احتمالی متهم جوان ادامه دارد.

سرقت محتویات خودروی شهروندان توسط زن و مرد سابقه دار

سرهنگ علی آقا طیبی رئیس کلانتری مرزداران اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت محتویات خودرو در غرب تهران موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۱۳۹ مرزداران قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با استفاده از دوربین‌های مداربسته و سر نخ‌های بر جای مانده از متهمان و با انجام اقدامات اطلاعاتی ۳ سارق زن و مرد را در غرب تهران شناسایی کردند.

رئیس کلانتری مرزداران گفت: ماموران کلانتری ۱۳۹ مرزداران پس از اخذ مجوز قضایی در یک عملیات موفق به دستگیری سارقان حرفه‌ای شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: سارقان پس از انتقال به کلانتری در تحقیقات صورت گرفته به ۱۰ فقره سرقت باطری و محتویات داخل خودرو اعتراف کرد. پرونده متهمان جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

حمله سارقان به ساختمان های نیمه کاره در غرب تهران

سرهنگ علی آقا طیبی رئیس کلانتری ۱۳۹ مرزداران اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره در غرب تهران موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۱۳۹ مرزداران قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری مرزداران با استفاده از دوربین‌های مداربسته و سر نخ‌های بر جای مانده از متهم و تحقیقات دقیق‌تر سارق حرفه‌ای را در غرب تهران شناسایی کردند. ماموران کلانتری ۱۳۹ مرزداران پس از اخذ مجوز قضائی در یک عملیات موفق به دستگیری سارق حرفه‌ای شدند.

رئیس کلانتری ۱۳۹ مرزداران تصریح کرد: سارق جوان پس از انتقال به کلانتری در تحقیقات صورت گرفته به ۱۲ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کرد. پرونده متهمان جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف پارچه های قاچاق در خیابان خیام

سرهنگ علی ولی پور گودرزی  رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران اظهار کرد: کارآگاهان این پلیس هنگام گشت زنی در محدوده خیابان "خیام"، یک دستگاه خودروی نیسان وانت که در حال تخلیه مقادیری کالا به داخل تعدادی چرخی چی بوده مشاهده و برای بررسی موضوع به محل تخلیه کالا‌ها مراجعه کردند.

وی افزود: راننده خودرو خود را مالک اموال معرفی نمی‌کرد و اظهار کرد، به درخواست فردی این کالا‌ها را از یک انبارکالای در پیشوا بارگیری کرده و به این محل انتقال داده است و به ازای این جابجایی کالا مبلغی را به عنوان کرایه خودرو دریافت کرده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران گفت: با شناسایی مالک کالا، مشخص شد محموله خودروی نیسان کالای قاچاق بوده مالک این اموال فاقد مدارک لازم مبنی بر مجوز‌های گمرکی و بارنامه است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در این ماموریت ۷۳ طاقه پارچه و ۳۶ جفت کتانی قاچاق کشف شد، بیان کرد: کارشناسان ارزش ریالی کالای کشف شده را ۴ میلیارد ریال محاسبه کرده اند.


بیشتر بخوانید

کلاهبرداری به بهانه سرمایه گذاری در بورس/ تیراندازی پلیس برای به دام انداختن سارقان ولنجک

زورگیری از موتورسواران پس از تهدید با قمه/سرقت از منزل کارمند سفارت فرانسه در تهران/ تیراندازی پلیس برای متوقف کردن خودروی سارق


انتهای پیام/

برچسب ها: سرقت منزل ، موادمخدر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار