بخش بیماران کرونایی در بیمارستان‌های گلستان در حال تکمیل شدن است و کرونا هرروز بیشتر از روز قبل آن روی سیاهش را به ما نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، بازدید‌های میدانی از بخش‌های ویژه بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان گلستان حاکی از شرایط بحرانی در این مراکز است.

بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی گلستان وضعیت تعدادی از شهرستان‌های استان فراتر از قرمز بوده و کرونا هر روز بیشتر از روز قبل آن روی سیاهش را به ما نشان می‌دهد.

در بخش بستری بیماران کرونایی بیمارستان شهید صیاد شیرازی گرگان تخت‌ها پر هستند و ظرفیت آی سیو‌ها هم تکمیل شده است، اما روز به روز به تعداد بیماران منتظر برای بستری در بخش آی سی یو افزایش پیدا می‌کند.

از بیماران بخش کرونایی در رابطه با نحوه ابتلای آن‌ها به این بیماری که سوال می‌پرسیم، جواب‌ها به یک جمله ختم می‌شود، عادی انگاری کرونا.

خانم ۳۵ ساله‌ای که یک هفته از ابتلایش به کرونا می‌گذرد، می‌گوید: از ماسک استفاده نمی‌کردم، چون تصور می‌کردم این بیماری وجود خارجی ندارد و هیچ وقت به آن مبتلا نمی‌شوم.

آقای ۴۰ ساله‌ای می‌گوید: با شرکت در مجلس ختم یکی از اقوام، خود و ۷ نفر دیگر از اعضای خانواده اش به این بیماری مبتلا شده اند و حالا ۴ نفر از آن‌ها در این بخش‌ها بستری هستند.

خانمی دیگر می‌گوید: کرونا سوغات مهمانانش که از استانی دیگر به منزلش رفته اند، بوده و از طریق این افراد آلوده شده است.

در این میان حرف کادر درمان هم شنیدنی است، یکی از پرستاران بیمارستان شهید صیاد شیرازی می‌گوید: وقتی با بیماران در رابطه با نحوه ابتلایشان صحبت می‌کنیم متوجه می‌شویم رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی، رفتن به مهمانی‌های متعدد و همچنین رفتن به مسافرت عامل ابتلای آن‌ها به کروناست.

پرستاری دیگر گفت: هر روز که سر کار می‌آییم و حجم بیماران مبتلا به کرونا را می‌بینیم سعی می‌کنیم با حفظ روحیه به این بیماران انگیزه دهیم، اما وقتی در خیابان و پاساژ‌ها افرادی را بدون ماسک می‌بینیم که بدون فاصله گذاری اجتماعی در حال تردد هستند خستگی مان دوبرابر می‌شود و روحیه مان برای ادامه کار ضعیف.

یکی از بیماران کرونایی بستری در بیمارستان صیاد خطاب به افرادی که تصور می‌کنند به کرونا مبتلا نمی‌شوند، گفت: قدر نفس‌هایی که می‌کشید را بدانید چرا که با وجود کرونا نفس کشیدن بسیار سخت می‌شود و نفس هایتان را فدای خوشی‌های لحظه‌ای و شرکت در مهمانی‌ها نکنید.

جدی گرفتن کرونا، رعایت بهداشت و فاصله گذاری اجتماعی، توجه به توصیه‌های مسئولان چکیده تجاربی بود که بیماران کرونایی در اختیارمان گذاشتند تا به مردم بگوییم کرونا از رگ گردن به شما نزدیک‌تر است و لحظه‌ای غفلت در رعایت نکردن بهداشت و فاصله گذاری اجتماعی عواقب وخیمی به دنبال دارد.


انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.