به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، تقریباً ۱۱ سال پس از رونمایی، لامبورگینی آونتادور برای بازنشستگی در نظر گرفته شده است و نسخه یادبود Ultimae به عنوان آخرین خودروی تولیدی V۱۲ به عنوان خودرو غیر برقی Sant'Agata عمل خواهد کرد که آخرین مورد از اتومبیلهای اسپرت رده بالا به شمار می رود.
جانشین آونتادور، با راه اندازی در سال ۲۰۲۳، موتور ۱۲ سیلندر را حفظ خواهد کرد، اما این امر باعث میشود تا یک نقطه عطف به قدرت هیبریدی پلاگین تبدیل شود و توسط یک مجموعه دیگر از مدلهای الکتریکی، از جمله یک خودرو جدید، چهار صندلی EV در سالهای آینده ارائه شود.
استفان وینکلمن رئیس لامبورگینی در مصاحبه ای به چگونگی تبدیل این مارک ایتالیایی به الکتریکی شدن پرداخت.
"احساسات زیادی به آن وابسته است. یک دلیل کاملاً شخصی نیز وجود دارد: [آونتادور] اولین اتومبیلی بود که در سال ۲۰۱۱ تولید شد، ما توسعه خودرو را از سال ۲۰۰۷ آغاز کردیم و من رابطه بسیار ویژهای با Aventador دارم. این موفقترین اتومبیل V۱۲ است که تاکنون تولید کرده ایم و خودرویی است که نسخههای باورنکردنی زیادی دارد. بله، ترک آن سخت است، اما فکر میکنم Ultimae آخرین نوع باشد. این نسخه ای محدود است بنابراین مشتریان ما از آن استقبال خواهند کرد. "
" ما در صنعت خودرو فرایند تکاملی را طی کرده ایم و اکنون تبدیل به یک انقلاب شده است. با آنچه قبلا داشتیم بسیار متفاوت است. من فکر میکنم ما باید توانایی سازگاری را داشته باشیم. ما باید تغییر کنیم و این چیزی است که مهمترین موفقیت فردا است. شما باید عملکرد بهتری نسبت به قبل داشته باشید. این یکی از قوانین تجارت ما در لامبورگینی است. هر نسلی باید بهتر از نسل قبلی باشد. از نظر انتشار CO۲، این یک تغییر مهم است، اما ما مطمئن هستیم که این کار موثر است. خودروی هیبریدی پلاگین که از Aventador پیروی خواهد کرد دارای موتور V۱۲ خواهد بود و بنابراین صدا و تاریخ زنده خواهند ماند. "
"اگر ما در مورد وزن صحبت میکنیم، باید در مورد نسبت قدرت به وزن صحبت کنیم و این عنصر اصلی است. این در مورد تنظیمات، ترمزها، آیرودینامیک است یعنی موارد زیادی که باید با هم کار کنند. یکی از مهمترینها نسبت قدرت به وزن است و اگر این بیشتر باشد، رفتار ماشین باید تطبیق داده شود و مطمئن هستیم که این کار به روشی بسیار نرم و مثبت کار خواهد کرد. "
"کلاً تمام اتومبیلهای V۱۲ به عنوان یک مدل مستقل فروخته میشدند. من مطمئن هستم که داستان موفقیت Aventador نقطه شروع خوبی برای پیگیری است، زیرا ما یک مشتری مستحکم و صاحبان مشتاق داریم که چشم به راه آینده هستند. "
"از نظر ما یک ابرخازن، یک فناوری پل است که نیازهای آینده ما برای کاهش انتشار را برآورده نمیکند. در سالهای ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴، ما تمام محصولات خود را با هم ترکیب خواهیم کرد تا انتشار CO۲ را تا ۵۰ ٪ تا سال ۲۰۲۵ کاهش دهیم. یک خازن قادر به دستیابی به این هدف نیست. من فکر میکنم هیبریدیزاسیون راه حل خوبی است. "
"کمی زود است که در مورد آن صحبت کنیم، زیرا این اتفاق در سال ۲۰۲۴ خواهد افتاد. ما در سال ۲۰۲۱ متمرکز هستیم، زمانی که یک ماشین دیگر در کنار Ultimae با یک موتور V۱۲ و یک ابرخازن خواهیم داشت. در سال ۲۰۲۲، ما دو پرتاب جدید خواهیم داشت، بر اساس Huracán و Urus، و سپس در ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ ترکیب کامل را ترکیبی خواهیم کرد. "
"به نظر من، خیر. ما وارد هیبریداسیون میشویم که ترکیبی بهتر از موتور تنفس طبیعی است و با تنفس طبیعی وارد قله شده ایم. ترکیب این دو [موتور EV و احتراق] بهتر از یک موتور مستقل است."
"مارک تجاری مانند مارک ما باید ریشههای قوی داشته باشد و آنها باید از تاریخچه مارک تجاری استفاده کنند. اما شما باید در مورد تاریخ یاد بگیرید. شما نباید تاریخ را تکرار کنید تا شکست بخورید. "
انتهای پیام/