نخستین مرحله طرح عملیاتی مقابله با قاچاق معکوس کالا در استان مرکزی اجرا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، وقتی قیمت کالایی در کشور پایین‌تر از کشور‌های همسایه باشد قاچاقچیان برای کسب سود به فکر صادر کردن قاچاقی این کالا‌ها می‌افتند و به این روند قاچاق معکوس می‌گویند.

برخی از این کالا‌ها یک بار با ارز دولتی وارد شده و دوباره از سوی قاچاقچیان صادر می‌شود و بدین ترتیب قاچاق معکوس صورت می‌گیرد.

برای مبارزه با این اقدام قاچاقچیان، نخستین مرحله طرح عملیاتی مقابله با قاچاق معکوس کالا‌ها در استان مرکزی اجرا شد و پلیس استان در این مرحله نزدیک به ۲۸ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق کشف کرده است.

سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: مرحله نخست طرح سراسری مبارزه با قاچاق معکوس کالا‌ها با محوریت مبارزه با قاچاق دام‌های زنده، محصولات کشاورزی، نهاده‌های دامی به مدت سه روز در تمامی شهرستان‌های استان به مرحله اجراء گذاشته شد.

سردار مفخمی افزود: کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی استان مرکزی کالا‌های قاچاق معکوس کشف شده در این طرح را ۲۷ میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریالی برآورد کردند.

او با بیان اینکه در این طرح، ۲۲ دستگاه انواع خودروی حامل کالا‌های قاچاق توقیف و به پارکینگ انتقال داده شداضافه کرد: ۳۲ متهم دستگیر شده در این طرح با تشکیل پرونده‌های مقدماتی به دستگاه قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی بیان کرد: طرح‌های پلیس امنیت اقتصادی استان مرکزی به منظور مبارزه با فعالیت غیرقانونی محتکران سودجویان و قاچاقچیان کالا‌های اساسی و مورد نیاز عموم مردم ادامه دارد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار