تاکنون ۳۴ هزار دوز واکسن کرونا در شهرستان ملایر تزریق شده که ۲۵ هزار دوز مربوط به مرحله اول و مابقی دوز دوم بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، نیکوامجدی، رئیس مرکز بهداشت ملایر با اشاره به اینکه جمعیت گروه هدف ۶۰ سال به بالا می‌توانند در سامانه سلامت ثبت‌نام و برای تزریق واکسن کرونا به پنج مرکز مشخص شده مراجعه کنند، گفت: جمعیت گروه هدف بالای ۱۸ سال در این شهرستان ۱۹۷ هزار و ۸۴۸ نفر است که از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون کرونا تاکنون، ۱۲ درصد از این جمعیت واکسینه شده‌اند.

او با بیان اینکه مشکلی برای انجام واکسیناسیون کرونا در این شهرستان وحود ندارد، افزود: در حال حاضر ۷۶ درصد جمعیت گروه هدف ۸۰ سال به بالا، ۷۳ درصد جمعیت ۷۵ تا ۸۰ سال، ۷۵ درصد جمعیت ۷۰ تا ۷۵ سال، ۴۹ درصد جمعیت ۶۵ تا ۷۰ سال و ۴۱ درصد جمعیت ۶۰ تا ۶۵ سال در این شهرستان واکسینه شده‌اند.

رئیس مرکز بهداشت ملایر اضافه کرد: جمعیت گروه هدف ۶۰ سال به بالا نیز می‌توانند در سامانه سلامت ثبت‌نام و برای تزریق واکسن به پنج مرکز درمانگاه فخریه، مرکز باباطاهر در کوچه محمدی، بلوار ولیعصر (عج)، مرکز تجمیع باشگاه کارگران و مرکز خودرویی جاده سلامت واقع در دانشگاه خاتم‌الانبیاء (ص) مراجعه کنند.

امجدی با بیان اینکه تزریق واکسن کرونا در مرکز درمانگاه فخریه نیز بعدازظهر‌ها از ساعت سه تا هفت عصر انجام می‌شود، ادامه داد: حتی افرادی هم که در سامانه سلامت ثبت‌نام نکرده‌اند، در صورت مراجعه به یکی از مراکز واکسیناسیون سطح شهر، حتما واکسن دریافت می‌کنند.

او خواستار همراهی بیشتر رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی و تشویق گروه هدف ۶۰ سال به بالا برای دریافت هر چه سریعتر واکسن شد و گفت: واکسن‌هایی که هم اکنون علیه ویروس کرونا در حال تزریق است، هرگز باعث مرگ نمی‌شود و تزریق واکسن موجب کاهش چشمگیر درصد ابتلا می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت ملایر بیان کرد: هر اندازه سن افراد برای واکسیناسیون کمتر می‌شود، استقبال گروه هدف نیز کاهش پیدا می‌کند، در حالی‌که پیک پنجم همه‌گیری کرونا از نوع جهش یافته هندی تازه شروع شده و چنانچه عادی‌انگاری مقابله با کرونا ادامه پیدا کند، بیمارستان‌ها دچار مشکل خواهند شد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.