معاون سلامت اداره کل دامپزشکی کردستان گفت:۶۰ اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی کردستان در عید قربان خدمات رسانی رایگان انجام دادند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، ناصر مخدوم معاون سلامت اداره کل دامپزشکی کردستان از فعالیت ۶۰ اکیپ عملیاتی و حضور ۱۲ نفر ناظر شرعی خبر داد و اظهار داشت: این اکیپ‌ها با فعالیت ۸۰ نفر از پرسنل دامپزشکی شامل همکاران دامپزشک و کارشناسان بهداشت گوشت فعالیت خود را به منظور نظارت بهداشتی و شرعی و تامین سلامت گوشت‌های قربانی انجام دادند.

مخدوم یاداور شد: قبل از عید اطلاع رسانی و توصیه‌های بهداشتی از طریق صدا و سیمای مرکز کردستان، اطلاعیه‌های دامپزشکی و رسانه‌ها به مردم شریف استان انجام شده و هماهنگی لازم با ادارات ذیربط و کشتارگاه‌های دام به عمل آمد.

او با اشاره به این که تعداد ۳ هزار و ۳۷۲ راس دام در این ایام معاینه و بازرسی شد، گفت:پیرو تماس‌های تلفنی مردم و اعلام به سامانه ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی کردستان و یا مراجعه حضوری به شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها و اکیپ‌های ثابت و سیار دامپزشکی مقدار یک هزار و ۵۵۶ کیلو گرم گوشت قرمز و ۲ هزار و ۹۷۹ کیلو گرم اندام‌های خوراکی دام‌های قربانی شامل دل و جگر و قلوه و ... و در مجموع ۴ هزار و ۵۳۵ کیلو گرم در راستای تامین بهداشت و حفظ سلامت مصرف کنندگان، غیر قابل مصرف تشخیص داده و معدوم گردید.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی کردستان اضافه کرد:تعداد بازرسی‌های دام زنده و لاشه دام‌های قربانی نسبت به سال ۱۳۹۹ به میزان ۶ درصد کاهش و مقدار ضبطی‌های حاصل از بازرسی‌ها نسبت به سال گذشته به میزان ۱۱ درصد افزایش پیدا کرده بود.

انتهای پیام/م

برچسب ها: عید قربان ، ذبح دام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.