۵۱۰ هزار دز واکسن کرونا در مازندران تاکنون تزریق شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دکتر قاسم اویس معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه۵۱۰ هزار دز واکسن کرونا در دو نوبت در مازندران به افراد تزریق شده است، گفت: ۴۰۰ هزار دز واکسن در نوبت اول و ۱۱۰هزار دز نیز در نوبت دوم به واجدان شرایط تزریق شده است.

او افزود: به طور میانگین روزانه ۲۵هزار دز واکسن کرونا در مازندران تزریق می‌شود.

دکتر قاسم اویس با بیان اینکه واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال در روستا‌ها و ۵۸ سال در شهر‌ها درحال انجام است، ادامه داد: ۸۵ درصد سنین بالای ۸۰ سال،۸۰ درصد جمعیت ۷۰ سال و ۶۵ درصد سنین بالای ۶۰ سال در مازندران تاکنون واکسن دریافت کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در مجموع ۱۹ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال مازندران تاکنون واکسینه شدند که مازندران در این بخش رتبه نخست کشور را کسب کرده است.


بیشتر بخوانید:
بیشترین اثربخشی واکسن کرونا چه زمانی است؟


او با بیان اینکه واکسن زدن نباید بهانه‌ای برای رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی باشد، افزود: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مازندران به کمتر از ۶۳ درصد رسیده است.

او ادامه این وضعیت را نامطلوب ارزیابی کرد و گفت: بحران کرونایی در استان در حال تشدید است و پیش بینی می‌شود روند بیماری تا دو هفته آینده شدت پیدا کند.

انتهای پیام/ ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار