مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کرمانشاه گفت: روزانه یک میلیون مترمکعب سوخت گاز (CNG) در این استان توسط خودرو‌های گاز سوز و دوگانه سوز مصرف می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،فریدون یاسمی با اشاره به اینکه روزانه پنج میلیون لیتر فرآورده نفتی با ۳۵۰ دستگاه نفت‌کش در این استان در قالب سوخت مصرفی، توزیع می‌شود، گفت: روزانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر بنزین نیز در استان مصرف می‌شود.

او با اشاره به اینکه تاکنون پنج هزار دستگاه خودرو عمومی در این استان به صورت رایگان دوگانه‌سوز شده است، اظهار کرد: یک هزار دستگاه خودرو عمومی دیگر هم در نوبت دوگانه‌سوز شدن قرار دارد.

او با تاکید بر گاز سوز شدن پنج هزار و ۶۰۰ دستگاه خودروی دیگر در استان یادآور شد: فاز دوم طرح گازسوز کردن خودرو‌ها مربوط به خودرو‌های آژانس و تاکسی‌های اینترنتی است البته این خودرو‌ها ۲۵ درصد معادل حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان از هزینه دوگانه‌سوز کردن را پرداخت کرده و مبلغ باقی مانده را دولت متقبل می‌شود.

یاسمی با بیان اینکه از نظر گازسوز کردن خودرو‌ها استان کرمانشاه جز سه منطقه برتر کشور است، اظهار کرد: تلاش برای دوگانه سوز کردن خودرو‌ها با هدف کاهش مصرف بنزین و روی آوردن به سوخت سالم‌تر (CNG) است.

او  تعداد جایگاه‌های عرضه بنزین، گازوییل و سی‌ان‌جی در استان را ۱۶۰ جایگاه اعلام کرد و ادامه داد: سوخت مورد نیاز مردم، کشاورزان و واحد‌های تولیدی و صنعتی به صورت ماهیانه و بر اساس سهمیه‌های از پیش تعیین شده تامین می‌شود و هیچ‌گونه مشکلی در این زمینه نداریم.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.