رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تمرکز اصلی فعالیت اورژانس بر روی خدمت رسانی به بیماران کرونایی است که در پیک پنجم کرونا تعداد ماموریت‌ها افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی یزدانی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تمرکز اصلی فعالیت اورژانس پیش بیمارستانی بر روی خدمت رسانی به بیماران کرونایی و حوادث پزشکی است که در پیک پنجم کرونا نیز برهمین اساس تعداد ماموریت‌های اورژانس ۱۱۵ افزایش یافته است.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد عملیات‌ها افزایش یافته، اما هنوز تا رسیدن به قله پیک فاصله داریم و در روز‌های آینده می‌توان آمار دقیقی از میزان عملیات‌های اورژانس پیش بیمارستانی ارائه کرد، افزود: افزایش تعداد بستری و فوتی بیماران کرونایی دلیل بر عود بیماری دارد از همین رو بیماران بدحال نیازمند خدمات بیمارستانی نیز به همان نسبت افزایش می‌یابد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تمرکز اورژانس پیش بیمارستانی کشور بر خدمت رسانی درست و به موقع به بیماران کرونایی است، ادامه داد: از همین رو سایر خدمات تابستانه و استقرار پایگاه‌ها برای این موضوع منتفی است، زیرا علاوه بر بیماران کرونایی، بیماران حوادث عروقی و سوانح نیز جزو اولویت‌های دریافت خدمت اورژانس هستند.

یزدانی بیان کرد: خوشبختانه تمام کادر اورژانس پیش بیمارستانی واکسینه شدند و تاکنون گزارشی مبنی بر ابتلا همکاران در این حوزه وجود ندارد.
او تصریح کرد: کادر اورژانس از جمله اولین گروه‌های خدمت رسان به بیماران کرونایی هستند از همین رو واکسینه کردن آن‌ها از اولویت‌های وزارت بهداشت و درمان بود.

 

انتهای پیام// م.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار