رئیس موسسه ملی بیماری‌های عفونی آمریکا از مسیر مقابله آمریکا با همه‌گیری کرونا انتقاد کرد و آن را اشتباه خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «آنتونی فائوچی» رئیس موسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا، در مصاحبه با سی‌ان‌ان با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کووید-۱۹ میان شهروندان آمریکا اعلام کرد که این کشور در مسیری اشتباه قدم برداشته است.

او در بخشی از سخنان خود گفت: «اگر به منحنی افراد جدید مبتلا به کرونا نگاه کنید، این موارد اغلب در میان افراد واکسینه نشده گزارش شده است. از آنجا که ۵۰ درصد از شهروندان آمریکایی در حال حاضر واکسینه نشدند، پس این یک معضل است.»

مشاور ارشد «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در زمینه همه‌گیری ویروس کرونا و عالی‌ترین مقام در زمینه بیماری‌های عفونی این کشور همچنین اعلام کرد: «اغلب جانباختگان کرونایی در حال حاضر در آمریکا در میان افراد واکسینه نشده‌اند؛ بنابراین همه‌گیری درحال حاضر درمیان افراد واکسینه نشده است. از تمام افرادی که واکسن نزده اند، می‌خواهیم که واکسن خود را دریافت کنند.»

این سخنان فائوچی در حالی مطرح شد که گونه دلتای ویروس کرونا در سرتاسر آمریکا شیوع فزاینده‌ای دارد و کارشناسان بهداشت آمریکا به مردم هشدار دادند همچنان هشیار باشند.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا نیز اعلام کرد ۳۰ ایالت این کشور تاکنون بیش از نیمی از ساکنان خود را واکسینه نکرده‌اند. همچنین میانگین روزانه افرادی که به طور کامل واکسینه می شوند، در حال حاضر به پایین‌ترین سطح از ماه ژانویه (دی) رسیده است.

امروز منابع خبری اعلام کردند که براساس جدیدترین آمار منتشر شده در میانگین هفت روز گذشته، میزان شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا شصت درصد افزایش یافت. همچنین موارد فوتی ثبت شده در آمریکا در بازه زمانی هفت روز اخیر نیز صعودی بوده و با افزایش هشت درصدی به میانگین ۲۷۲ فوتی در روز رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۰۷:۲۱ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
چرا دکتر فویچی اعتراف نمیکند که 3 میلیون و 400 هزار
دلار به ازمایشگاهی در چین برای تحقیق در مورد انتقال ویروس کرونا از جعد به انسان داده است
اول قرار بوده در کشورش تحقیق کنند
بخاطر ریسک بالا به وهان چین داده
آخرین اخبار