رییس اداره حفاظت محیط زیست  دزفول از رها سازی یک بهله پرنده شکاری از گونه دلیجه پس از تیمار در طبیعت خبر داد.

رضا قپانچی پور رییس اداره حفاظت محیط زیست  دزفول در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  گفت: اگرچه قانون کلیه آحاد جامعه را در بحث حفاظت از محیط زیست امر نموده اما آگاهی عمومی شهروندان در چند سال اخیر از اهمیت این موضوع، موجب مشارکت روز افزون و داوطلبانه آنان گشته است.

او افزود: در پی تماس تلفنی یکی از شهروندان دزفولی و حضور مامورین اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان در محل، یک بهله جوجه دلیجه سرگردان یافته شده اخذ و پس از ۲ ماه تیمار و اطمینان از سلامت و توانایی پرواز، در طبیعت و زیستگاه اصلی خود، منطقه شکارممنوع قلعه شاداب رها سازی گردید.

قپاتچی پور اظهار داشت: تخریب زیستگاه و از بین رفتن زنجیره غذایی در حیات وحش منجر به حضور برخی گونه‌ها در محیط شهری در جهت یافتن طعمه شده که گا‌ها آسیب و تلفات به حیات وحش را به دنبال خواهد داشت.

رییس اداره حفاظت محیط زیست  دزفول تصریح کرد: از کلیه شهروندان گرامی خواهشمند است در صورت مشاهده یا مواجه با حیات وحش آسیب دیده و یا در معرض آسیب مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول به شماره‌های تماس ۱۳_۴۲۴۴۸۴۱۰ اطلاع رسانی نمایند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.