آقازاده گفت: اگر بدین صورت پیش برویم باید منتظر وضعیت قرمز در تمام استان مرکزی باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  سید علی آقازاده استاندار مرکزی در جلسه ستاد مدیریت کرونای استان با گلایه از رعایت نشدن شیوه نامه‌های بهداشتی گفت: اگر بدین صورت پیش برویم باید منتظر وضعیت قرمز در تمام استان باشیم که این موضوع به نفع هیچ کس نیست.

آقازاده افزود: اگر چه روند واکسیناسیون در استان مناسب است، اما دستور العمل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود و ظرفیت بیمارستان‌های برخی شهر‌های استان مانند محلات، ساوه، اراک، شازند و دلیجان پر شده است.

او اضافه کرد: کادر درمان خسته از ازدحام جمعیت و خدمات بیش از توانی که توسط این عزیزان در مراکز درمانی ارایه می‌شود و برای غلبه بر کرونا شهروندان باید همکاری مضاعفی با این قشر و ستاد مقابله با کرونا داشته باشند.

او ادامه داد: با توجه به اینکه بازگشایی مدارس و آموزش حضوری در سال جاری تحصیلی استان مرکزی در دستور کار قرار دارد، معلمان باید تا پایان مردادماه جاری واکسینه شوند.

او شرایط شهرستان محلات را به لحاظ کرونا حساس عنوان کرد و گفت: مبادی ورودی این شهر به خصوص در تعطیلات پایان هفته باید تحت کنترل و از ورود خودرو‌های غیربومی جلوگیری شود.

اکرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی هم گفت: در پیک پنجم کرونا به غیر از تالار‌ها هیچ صنفی تعطیل نمی‌شود، اما اصناف وظیفه دارند مسئولیت‌پذیر باشند و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

اکرمی افزود: در بازدیدی که از چند دستگاه اجرایی انجام شد بیش از ۹۰ درصد دستگاه‌ها و کارکنان دولت نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی حساسیت دارند.

دکتر محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک هم گفت: شرایط ابتلا و فوتی‌های کرونا در شهرستان محلات نگران‌کننده است و فرماندار این شهرستان و ستاد مدیریت بیماری کرونا استان برای جلوگیری از افزایش میزان مبتلایان برنامه‌ریزی کنند.

جمالیان افزود: تاکنون در استان مرکزی ۷۹ درصد جمعیت ۸۰ سال به بالا، ۸۴ درصد ۷۵ تا ۷۹ سال، ۸۳ درصد از جمعیت ۷۰ تا ۷۴ سال، ۷۶ درصد از شمار سنی ۶۵ تا ۶۹ سال و ۶۴ درصد جمعیت ۶۰ تا ۶۵ استان مرکزی واکسینه شده‌اند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.