شیشه فروش گفت: در ۱۵سال اخیر چنین کم بارشی در استان اصفهان کم سابقه است و همه شهرستان‌های استان اصفهان تحت تاثیر خشکسالی قرار گرفته‌اند.

منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: الگو‌های جوی و خروجی مدل‌های فصلی بیانگر استمرار و حاکمیت الگو‌های گرم تابستانه طی ماه‌های تابستان ۱۴۰۰ است.

او افزود: بارش‌های دریافتی در سال آبی جاری مربوط به مناطقی است که در حوضه زاینده‌رود نبوده و تأثیر زیادی بر سد و دبی رودخانه ندارد به طوری که در سرچشمه‌های آبی کاهش بارش بیشتر است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: الگوی جوی مذکور سبب افزایش محسوس دما فراتر از نرمال در اکثر مناطق استان در ماه‌های تیر و مرداد می‌شود، این افزایش دما در مناطق شمالی، غرب و مناطق مرکزی بیشتر بین ۲ تا ۴ درجه سانتی‌گراد و بیشتر در بیشینه دما پیش‌بینی می‌شود.

او بیان کرد: آبرسانی سیار به ۳۲۰ روستای اصفهان  انجام می‌شود و نیز بر اساس الگو‌های جوی افزایش محسوس دما فراتر از نرمال در اکثر مناطق استان طی ماه‌های تیر و مرداد پیش‌بینی می‌شود.

شیشه فروش گفت: تنش آبی موجود در سال زراعی و شاخص‌های خشکسالی نشان می‌دهد شدت خشکسالی تمام مناطق استان اصفهان را در برگرفته است به نحوی که ۸۰ درصد از مساحت استان اصفهان درگیر خشکسالی بلندمدت است و بقیه مناطق درگیر خشکسالی متوسط و خفیف است.

او ادامه داد: در ۱۵سال اخیر چنین کم بارشی در استان اصفهان کم سابقه است و همه شهرستان‌های استان اصفهان تحت تاثیر خشکسالی قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.