معاون بهره برداری شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر از آسیب دیدن برخی دکل‌های برق در پی توفان شدید در منطقه باشت و گچساران خبر داد و گفت: دکل‌های آسیب دیده ترمیم و شبکه برقرار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی توکلی معاون بهره برداری شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر با تشریح جزییات عملیات انجام شده، گفت: توفان گسترده در این منطقه منجر به خسارات شدید و سقوط دو دکل دو مداره ۲۳۰ کیلوولت شد که موجب افت ولتاژ در منطقه شده بود.

او افزود: با طرحی ابتکاری دو دکل اضطراری برای اولین بار در منطقه کوهستانی اجرا شد، که اجرای این طرح مهم و حیاتی پس از ۵ شبانه روز و ۴۰۰۰ نفر ساعت با تلاش بی وقفه و شبانه روزی همکاران شرکت برق منطقه‌ای فارس و با پیمانکاری شرکت تعمیرات نیروی برق فارس در گرمای شدید و شرایط آب و هوایی سخت و با همراهی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان اجرا شد.

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر ادامه داد: در چنین شرایطی به‌طور معمول احداث پایه‌های بتنی با هزینه‌های چندین برابر این طرح و زمانی حدود یک ماه قابل اجرا بود، که پس از بررسی‌های فنی و مهندسی این طرح علی رغم دشواری‌های فراوان با همت و تلاش همکاران شرکت برق در منطقه‌ای کوهستانی برای اولین بار اجرا شد و در شامگاه شنبه دوم مرداد ماه با ۱۷۰ مگا وات بار برقرار شد.

توفان دوم مرداد ماه با برآورد اولیه کارشناسان زیان‌های فراوانی به برخی تاسیسات برق و ساختمانی منطقه وارد کرد.

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار