مسیب زاده بر ضرورت توجه ویژه و استفاده از ظرفیت مراکز دارالقرآن به عنوان مکمل برنامه‌های آموزشی قرآنی دانش آموزان در مدارس تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمد رضا مسیب زاده مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش در حاشیه آیین کلنگ زنی مرکز دارالقران سمنان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: یکی از فعالیت‌های جدی آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادی، توجه به پرورش دانش آموزان با محوریت ساحت اخلاقی، اعتقادی و هم چنین توجه به فضا‌های پرورش است که یکی مراکز آموزش و پرورش این سازمان مرکز دارالقرآن است که امروز در سمنان کلنگ زنی شد.

مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش ضمن بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش در حوزه اموزش دانش اموزان فعالیت‌های مختلفی را برنامه ریزی کرده است گفت: در سه حوزه قرآن، عترت و نماز فعالیت‌های مختلفی برنامه ریزی شده است.

او بیان کرد: از سری برنامه‌های این وزارت خانه در حوزه قرآن، عترت و نماز می‌توان به برگزاری مسابقات قرآن، محافل انس با قرآن، آموزش در مراکز دارالقرآن، طرح مصباح الهدی، امام شناسیف توجه به بحث نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، عملی کردن سند جامع نماز نام برد.

به گفته مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش در زمان کرونا و شرایط و محدودیت‌های برگزاری مراسمات هیچ گونه برنامه‌ای در این حوزه تعطیل نشده است و تنها شیوه و روش اجرای آن تغییر کرده است.

او اضافه کرد: یکی از فعالیت‌های شاخص محوری در حوزه قرآن، حفظ آیات الهی به صورت ترتیبی، موضوعی و جزء ۳۰ است که به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش ضمن اشاره به اجرای طرح مصباح الهدی در حوزه عترت، بحث امام شناسی ابراز داشت: آشنایی با سیره، روش و زندگی ائمه اطهار به عنوان بهترین الگو‌های سبک زندگی اسلامی مورد توجه قرار گرفته است.

مسیب زاده در پایان تصریح کرد: آموزش ویژه مدیران مدارس در حوزه فعالیت‌های نماز از فعالیت‌های محوری این وزارت خانه است که تلاش می‌شود به صورت ویژه به آن توجه شود.

انتهای پیام/ح 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.