باقری گفت:باید به دنبال افزایش مهارت آموزی در افراد جامعه باشیم تا با ایجاد روحیه خودباوری در اقشار مختلف به ایجاد اشتغال کمک کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، معین باقری مسئول مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان کوهبنان در نشست مطبوعاتی به مناسبت آغاز هفته ملی مهارت، کارآفرینی و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ضمن تبریک این هفته گفت: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان کوهبنان از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری مد ظله العالی احداث و در سال ۱۳۸۹ رسما مورد بهره برداری قرار گرفت و اکنون با ۱۲ نفر کادر آموزشی در حال خدمت به همشهریان گرانقدر در چهار حوزه آموزشی صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر می‌باشد.

او با اشاره به نامگذاری امسال به نام تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها از سوی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) بیان داشت: مهارت آموزی نقش مهمی در رونق تولید و کارآفرینی و اشتغال دارد.

باقری با تاکید بر سخنان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی که ایشان توسعه مهارت‌های فنی را از طریق آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ضروری بر شمردند و فرمودند کشور به موازات نیاز به علم، به پنجه‌های کارآمد هم نیاز دارد، گفت: یکی از راه‌های برون رفت از بیکاری و مشکلات جوانان، افزایش سطح مهارت می باشد که متاسفانه بی توجهی به این موضوع در برخی موارد باعث افزایش بیکاری در میان جوانان ما شده است.

او افزود: با توجه به نقش مهارت‌ها و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در راستای اشتغال گفت ضرورت مدرک زدایی در جامعه کنونی بیش از همیشه احساس می‌شود.

باقری ادامه داد: باید به دنبال افزایش مهارت آموزی در افراد جامعه بود که با این کار می توان با ایجاد روحیه خود باوری در اقشار جامعه و خانواده‌ها کمک شایانی به اقشار مختلف کرد و باید اذعان داشت پیشرفت در هر جامعه در گرو آموزش به جوانان و ارتقای سطح مهارتی آنان است.

او در ادامه با اشاره به دستاورد‌های مختلف این مرکز در حوزه آموزش گفت: در یک سال گذشته ۲۰۷۴۴۹ نفر ساعت در قالب مرکز ثابت، تیم‌های سیار آموزشی شهری و روستایی در بخش مرکزی و طغرالجرد آموزش ارائه گردیده که مجموعا ۷۳۶ نفر بوده اند که از این تعداد ۴۱۵ نفر مرد و ۳۲۱ نفر زن بوده اند.

مسئول مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان کوهبنان گفت: آموزش‌های ارائه شده در یک سال گذشته  شامل آموزش به ۵۰ نفر سرباز،
۲۴ نفر  مهارت آموزی در محیط واقعی کار،۴۱۹ نفرآموزش به متقاضیان مهارت آموزی،۱۴۶ نفر آموزش در تیم‌های سیار شهری و روستایی و۹۷ نفرآموزش در صنایع و ضمن کار می باشد.
 
باقری گسترش و بروز رسانی آموزش‌های مهارتی را بر اساس نیاز بازار کار ضروری دانست و افزود: با توجه به اینکه شهرستان گام‌های صنعتی شدن را برداشته امید است به مسئله آموزش و مهارت افزائی توجه شود و با تخصیص اعتبار بتوانیم تجهیزات کارگاه‌ها را به روز کرده و پاسخگوی نیاز صنایع باشیم.

او در ادامه به آموزش و تعیین صلاحیت کارگران صنعت ساختمان اشاره کرد و افزود:اهمیت آموزش و تعیین صلاحیت کارگران در سطح شهرستان توسط دستگاه‌های مربوطه بیشتر نمود پیدا کرد و تا کنون بیش از ۸۰۰ نفر کارگر با تلاش این مرکز تعیین صلاحیت و پروانه کارگری آنان صادر شده است.

 باقری تشکیل انجمن صنفی کارگران صنعت ساختمان شهرستان را از ضروریات قلمداد کرد و گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده این انجمن صنفی راه اندازی شده و درحال ارائه خدمات به مردم می‌باشد.

او با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی توسعه آموزشگاه‌های آزاد را در شهرستان ضروری دانست و گفت: اکنون ۴ آموزشگاه آزاد آموزشی تحت نظارت مرکز فنی و حرفه‌ای کوهبنان فعالیت دارند و در واقع بازوان و شرکای توانمند آموزشی ما محسوب می‌شوند و تا کنون این آموزشگاه‌ها توانسته اند بسیاری از دغدغه‌های آموزشی مردم را مرتفع نمایند.

در پایان باقری ضمن تبریک مجدد هفته ملی مهارت و تشکر از همه مسئولان  از همه اقشار جامعه برای فراگیری مهارت دعوت به عمل آورد و گفت: ان شاء الله با مشارکت آحاد جامعه به اشتغالی پایدار در کشور برسیم.

او با امید تحقق شعار هر ایرانی یک مهارت همه مردم را به فراگیری مهارت دعوت کرد و افزود: امیدوارم مردم از این فرصت ایجاد شده در شهرستان نهایت استفاده را ببرند و ما را در راه ارائه خدمت بیشتر مصمم کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
بسیار عالی
آخرین اخبار