عوده زاده از تهیه و استقرار ۲۰ مخزن ۵ و ۱۰ لیتری آب برای تامین آب شرب دام‌های سبک در روستا‌های دشت ازادگان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سعید عوده زاده معاون عمرانی فرمانداری دشت آزادگان گفت: این تعداد مخزن با همت شرکت آبفا، سپاه و پیگیری فرمانداری دشت آزادگان تامین شد.

او افزود: این مخازن به منظور تامین آب شرب دام سبک در روستا‌های دور دست شهرستان از جمله شریعه، نبعه بیت کوصر، دحیمی، ام دبس تهیه شده است.

عوده زاده بیان کرد: این تعداد مخزن به اندازه‌های ۵ و ۱۰ هزار لیتری با همکاری ستاد فرمان امام (ره) تحویل شهرستان دشت آزادگان شده است.

معاون عمرانی فرمانداری دشت آزادگان با اشاره به اینکه برای رفع مشکلات آبرسانی تلاش داریم تا نواقص فنی و تاسیسات آبرسانی را برطرف کنیم اظهار داشت: از جمله اقداماتی که برای رفع مشکلات آبرسانی در این مناطق انجام گرفت تقویت فشار و بهسازی تاسیسات آبرسانی قدرت آباد مسیر بخش بستان این شهرستان با تامین ۲ دستگاه الکتروموتور و ۲ دستگاه پمپ بوده است؛ این تاسیسات آب روستا‌های اطراف این بخش را تامین می‌کند.

این مقام مئسول تصریح کرد: از دیگر اقداماتی که در این راستا مد نظر است لایروبی رودخانه مچریه است که ۲ دستگاه بیل مکانیکی برای لایروبی این رودخانه به کار گرفته شده است. همچنین ۲ دستگاه تانکر آبرسان برای آبرسانی به مردم روستای مچریه در نظر گرفته شده است.

شهرستان دشت آزادگان در غرب خوزستان، آب مورد نیاز خود را از رودخانه کرخه و شاخه‌های متعدد این رودخانه دریافت می‌کند که به دلیل کاهش آورد آب سد کرخه، آب این رودخانه نیز بسیار کاهش یافته است.

کشاورزان و دامداران خوزستان از خشکسالی‌های اخیر بیشترین آسیب را دیده اند که مقرر شده تا از سوی دولت خسارت به آن‌ها پرداخت شود، اگرچه از دیدگاه کارشناسان باید به جای زیان دادن، اشتغال جایگزین برای روستاییان فراهم گردد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.