رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان از واکسیناسیون ۷۰ درصد جامعه هدف بالای ۶۰ سال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد خیراندیش، رئیس مرکز بهداشت همدان در جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان گفت: تا کنون ۷۰ در صد از جامعه هدف بالای ۶۰ سال در شهرستان همدان واکسیناسیون شده اند که این تعداد ۱۴ درصد جمعیت شهری و ۸ در صد جمعیت روستایی را شامل می‌شود و  تا پایان این هفته واکسیناسیون جمعیت روستایی تکمیل می‌شود.

او افزود: تالار قرآن هم از فردا با ظرفیت ۲ هزار نفر به مجموعه واکسیناسیون شهر همدان  اضافه خواهد شد.

فرماندار شهرستان همدان در این جلسه گفت: شهرستان همدان در وضعیت قرمز کرنایی قرار دارد و متاسفانه شاهد عادی انگاری شرایط و  رعایت نکردن موارد بهداشتی از سوی مردم و افزایش موارد ابتلا به کرونا در شهرستان هستیم.

او افزود: بی تفاوتی برخی مردم در رعایت شیوه نامه های بهداشتی نباید باعث به خطر افتادن سلامت دیگرافراد در جامعه شود.

فرماندار شهرستان همدان ادامه داد: شمار مبتلایان و فوتی های کرونا در حال افزایش است که لازم است همه دستگاه‌ها پای کار باشند تا بتوانیم این شرایط بحرانی را کنترل و مدیریت کنیم.

محمدی عنوان کرد: مغازه داران باید بیرون از مغازه به مشتری سرویس ارائه دهند و بازرسان در صورت مشاهده تخلف باید با متخلفان به شدت برخورد کنند و در صورت نیاز متخلفان با تشکیل پرونده  به مراجع قضایی معرفی شوند.

او با بیان اینکه بیشترین انتشار ویروس کرونا ناشی از تجمعات و دورهمی‌ها است، افزود: تجمعات ۳۸ درصد و دورهمی‌ها ۶۸ درصد در انتشار ویروس تاثیر گذاشته است.

محمدی ادامه داد: برگزاری مراسم جمعی در برخی از تالار‌ها و باغ رستوران‌های شهرستان خارج از ضوابط بهداشتی کرونا است که باید از تجمع زیاد جلوگیری شود و در صورت مشاهده تجمع برخورد قانونی می‌شود.

او با بیان اینکه سالن‌های ورزشی به طور کل تعطیل هستند اضافه کرد: حضور غیر مجاز مسافران شهر‌های قرمز در شرایط غیر عادی کرونا سلامت شهروندان را به مخاطره می‌اندازد که برای ما بسیار نگران کننده است و باید نیروی انتظامی جدی تر وارد کار شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.