عضو شورای شهر تهران گفت: نبود آب در خوزستان موضوعی نیست که به یکباره حادث شده باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا نژادبهرام عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در جلسه علنی شورا در تذکر پیش از دستور خود اظهار کرد: تذکر امروز بنده به رییس جمهور، وزیر نیرو، وزیر کشور و تمام مهندسان و زمین شناسان است، خشکسالی و نبود آب در خوزستان موضوعی نیست که به یکباره حادث شده باشد.

وی افزود: بی تدبیری مدیریت کشور در تامین آب، کم توجهی مدیریت آبی و برقی کشور برای مدیریت در بحران، ضرورت بازنگری طرح‌های گذشته انتقال آب همه موثر هستند، وقوع واقعه را پیش از وقوع باید تدبیر کرد.

نژادبهرام گفت: بسیاری از عوامل منجر به مهاجرت با از دست دادن سرمایه ملی و از کار افتادن رونق اقتصادی در خوزستان و سیستان و بلوچستان، ناشی از تصمیم گیری‌های مستقیم دولت بوده است، در حال حاضر که کرونا امان کشور را بریده و روزانه براساس آمار رسمی، بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر جان خود را از دست می‌دهند شایسته نیست که بخاطر اعتراض مسالمت آمیز عزیزانمان، خواهران و برادران در خوزستان، اقدامات امنیتی در دستور کار قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: تقاضا دارم در اسرع وقت به بسته شدن سد گتوند دستور صادر شود تا آب شور به سرزمین‌های حاصلخیز ورود پیدا نکند و همچنین ضروریست مسیر انحرافی رودخانه را از مسیری امن ایجاد کنید. شما نشان داده اید که در سیل اخیر، می‌توانید با ایجاد مسیر‌های انحرافی برای رودخانه‌ها و سد‌ها مانع از بروز فاجعه شوید.

عضو شورای شهر تهران یادآور شد: خوزستان، مردم ایران به شما مدیون است. ما مدیون ثروت‌های بی انتهای شما هستیم که سرزمین ایران را برای سال‌های سال تغذیه کرده است. ما را ببخشید و از شما پوزش می‌طلبیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: شورای شهر ، خوزستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار