فعال سیاسی اصلاح طلب درباره نقش احزاب در حل مشکلات کشور توضیحاتی را ارائه کرد.

عیسی چمبر عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای خوزستان، بیان کرد: این مشکلات در نتیجه سیاست گذاری‌های چند دهه روی داده و موضوع انتقال آب یک شبِ ایجاد نشده است؛ البته اگر احزاب در جهت حل کارشناسی این مسائل وارد شوند مفید خواهد بود اما با بحث‌های احساسی ممکن است موضوع بدتر هم شود.

او با اشاره به نقش احزاب در این میان ادامه داد: معتقدم که از نظر کارشناسی احزاب باید یک دید کارشناسی در زمینه اتفاقاتی که در زمینه سیاست گذاری منابع آب در چند دهه اتفاق افتاده است را بررسی کنند، کمااینکه در حل حاضر تنش آبی معضل بسیاری از مناطق کشورمان محسوب می‌شود، اما در خوزستان به سبب شرایط هوا این معضلات آبی تشدید شده است. احزاب باید در زمینه سیاست‌های آب در چند دهه گذشته یک بازنگری داشته باشند.

چمبر درباره فعالیت‌های حزب متبوع خود در این زمینه گفت: حزب ندا در دوره‌های گذشته بیانیه‌های بسیاری در زمینه سیاست‌های انتقال آب و مسائل محیط زیستی ارائه و هشدارهای بسیاری در این زمینه داد؛ اما همانطور که گفتم بسیاری از مشکلات امروز نتیجه ساده اندیشی های دیروز و مدل های انتقال آب در گذشته بوده و هست.

فعال سیاسی اصلاح طلب در پایان تاکید کرد: متاسفانه احزاب توسط نظام سیاسی ما جدی گرفته نمی‌شوند و باید در سیاست‌گذاری منابع آبی بازنگری انجام دهند. قانون انتخابات در کشور ما مشکل دارد؛ در انتخابات واقعا نقش احزاب چیست؟ متاسفانه هر نامزدی که وارد صحنه می‌شود شعارش این است که من عضو حزب خاصی نیستم و انگار نظام سیاسی هم به خوبی از این موضوع استقبال می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار