رجب طیب اردوغان و رئیس جمهور ازبکستان در تماسی تلفنی درباره تحولات منطقه و بهبود روابط دو کشور گفتگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، روسای جمهور ترکیه و ازبکستان در تماسی تلفنی درباره  روابط دو جانبه و تحولات منطقه‌ای گفتگو کردند.

اداره ارتباطات ترکیه اعلام کرد: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و شوکت میرضیایف، رئیس جمهور ازبکستان در تماسی تلفنی درباره مراحل بهبود روابط بین دو کشور خود به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

روسای جمهور دو کشور همچنین عید قربان را به یکدیگر تبریک گفتند. در این گفتگوی تلفنی اردوغان تولد میرضیایف را نیز به او تبریک گفت.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز در تماسی تلفنی که با شوکت میرضایف همتای ازبک خود داشت، ضمن تبریک تولد، درباره روابط روسیه و ازبکستان در زمینه مشارکت راهبردی و اتحاد از جمله همکاری در مبارزه با شیوع ویروس کرونا گفتگو کردند. آن‌ها همچنین به موضوعات منطقه‌ای، در درجه اول تحولات افغانستان پرداختند.

 توسعه روابط با کشور‌های آسیای میانه و قفقاز، روز به روز برای ترکیه اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و در این میان، ازبکستان با ۳۵ میلیون نفر جمعیت، به عنوان پرجمعیت‌ترین کشور آسیای مرکزی، برای ترکیه از اهمیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار