پلیس یونان با گاز اشک آور و ماشین آب‌پاش به افرادی که به قصد اعتراض به واکسیناسیون اجباری کرونا در مرکز آتن تجمع کرده بودند، حمله کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان   به نقل از عرب نیوز، پلیس یونان افرادی که به قصد اعتراض به واکسیناسیون اجباری کرونا در مرکز آتن تجمع کرده بودند را با استفاده از گاز اشک آور و ماشین آب‌پاش، پراکنده کرد.

بر اساس گزارش عرب نیوز، بیش از ۴ هزار نفر در ماه جاری برای سومین بار مقابل پارلمان یونان تجمع کردند تا با طرح واکسیناسیون اجباری برخی کارگران مخالفت کنند.

یک مقام پلیس، که نخواست نامش فاش شود، گفت: برخی از معترضان به پمپ بنزین ها حمله ور شدند و پلیس برای دور کردن آنها مجبور به استفاده از گاز اشک آور شد.

تجمعات در روز چهارشنبه نیز با خشونت پلیس علیه معترضان همراه بود. نظرسنجی‌های اخیر نشان داد که اکثر یونانیان به واکسیناسیون اجباری علاقه ای ندارند و به آن معترض هستند این در حالی است شیوع  ویروس کرونا در این کشور، سال گذشته در یونان ۱۲ هزار و هشتصد و نود نفر کشته بر جای گذاشته است. در یونان تاکنون حدود ۴۵ درصد از جمعیت ۱۱ میلیون نفری واکسینه شدند.

با افزایش موارد مرگ و میر و ابتلا به ویروس کرونا در این کشور، دولت  یونان دستور واکسیناسیون اجباری را برای کادر درمان و کارکنان خانه سالمندان صادر کرده و از معلمان مدارس خواسته است تا به موقع برای شروع سال تحصیلی در ماه سپتامبر واکسینه شوند.

در کشور یونان روز گذشته از ۲ هزار و پانصد مورد مبتلای جدید به ویروس کرونا خبر داد که با این آمار  تعداد کل افراد آلوده به این ویروس  به ۴۷۴ هزار و سیصد و شصت و شش نفر رسید.

روز گذشته نیز، پلیس فرانسه در پاریس با افرادی که به قصد اعتراض به محدودیت‌های کرونایی در این کشور به خیابان‌ها آمدند درگیر شد.

دولت فرانسه به‌تازگی قانون جدیدی وضع کرده است که به موجب آن افراد در فرانسه برای رفتن به موزه‌ها، تئاتر، سینما، جشنواره، کنسرت و پارک‌های تفریحی باید مدرکی دال بر واکسینه شدنشان یا پاسخ منفی تست خود را نشان دهند.

همچنین از هفته آینده این قانون برای رستوران‌ها و مراکز خرید و علاوه‌بر آن برای سفر با هواپیما در مسافت طولانی نیز اعمال خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار