مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت:تولید آرد در کارخانه آرد این شهرستان به نصف کاهش یافته است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حاج باباعلی، مدیر جهاد کشاورزی نهاوند می گوید: نهاوند سالانه بیش از ۸۰ هزار تن گندم تولید داشته که این میزان امسال با کاهش بارندگی ها به کمتر از نصف کاهش یافته است.

او با بیان اینکه ۴۰ درصد آرد استان همدان در نهاوند تولید می‌شودافزود: با وجود این ظرفیت مناسب، اما اهالی نهاوند از کیفیت نان و نانوایی ها از کمبود سهمیه گلایه مندهستند.

خزایی، مدیر عامل کارخانه آرد نهاوند هم می گوید: این واحد سالانه بیش از ۴۰ هزار تن انواع آرد تولید می کند و قادر است بیش از ۴۰ درصد آرد استان همدان را تامین کند.

او افزود: متاسفانه نحوه خرید آرد توسط نانوایی ها، چون از طریق سایت هست، آرد با کیفیت نهاوند بیشتر توسط دیگر شهر استان‌های کشور خریداری و نانوایی های نهاوند مجبورند از دیگر کارخانه‌های تولید کننده آرد کشور آرد تهیه کنند و همین امر باعث شده تا نانوایی های این شهرستان برخی مواقع آرد مناسب با کیفیت نتوانند تهیه کنند.

خزائی با بیان اینکه در این کارخانه آرد برای ۵۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است، گفت: سالانه ظرفیت بیش از ۶۰ هرار تن خرید گندم را داریم که متاسفانه امسال با توجه به کاهش برداشت محصول کشاورزان، تا امروز بیش از ۱۵هزارتن گندم خریداری شده که بسیار کمتر از مدت مشابه پارسال است.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.