شهردار منطقه 20 گفت: در حال حاضر 230 هكتار از اراضي اطراف حرم در دست اقدام شهرداري است و بيش از 15 هكتار از ‌آن به فضاي سبز تبديل مي‌شود كه همراه با چشم انداز گلدسته هاي حرم عبدالعظيم (ع) است.

مجتبي عبدالهي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران خط 6 متروي تهران و امتداد بزرگراه امام علي (ع) تا بهشت زهرا را از جمله پروژه هاي مهم اين منطقه برشمرد و تصريح كرد: طول مسير اتوبان امام علي (ع) 37 كيلومتر است كه 10 كيلومتر آن در منطقه 20 قرار دارد و 5/3 كيلومتر آن در قالب حرم تا حرم آغاز شده كه به زودي به بهره برداري مي رسد و 5/6 كيلومتر آن نيز كه از دولت ‌آباد تا بزرگراه شهيد آويني است تا پايان شهريور سال آينده اجرا مي شود.

وي با اشاره به اينكه اجراي پروژه هاي مورد اشاره منجر به ورود و تردد زائران بيشتري به حرم سيد الكريم خواهد شد افزود: شهرداري تهران در كنار مديريت آستان ساخت ضلع غربي حرم را تا مرحله سفت كاري به عهده گرفته با ساخت حدود چهار هزار مترمربع بنا به صحن آيت الله كاشاني به حرم مطهر ملحق مي شود كه در كنار ساخت شبستان احداث ساختمان اداري، كتابخانه و كفشداري نيز پيش بيني شده است.

شهردار منطقه 20 به نگاه ويژه شهردار تهران به اين منطقه يادآور شد: توسعه مصلي و مكان يابي ساخت حوزه علميه خواهران نيز در دستور كار شهرداري قرار دارد.

عبدالهي در پايان به اهميت موضوعات فرهنگي و اجتماعي اشاره كرد و خاطرنشان كرد: سالانه بيش از 100 ميليارد تومان صرف امور فرهنگي و آموزشي با محوريت مساجد مي‌شود و اين درحالي است كه در حال حاضر 20 مسجد توسط شهرداري در حال ساخت است گفتني است توسعه ضلع غربي حرم حدود 30 ميليارد ريال هزينه خواهد داشت كه تا مرحله سفت كاري با اعتبار بيش از 15 ميليارد ريال را شهرداري منطقه 20 اجرا خواهد كرد./ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار