ارزش معاملات در بورس منطقه‌ای کرمانشاه در سه ماهه اول سال حدود ۲ هزار میلیارد تومان بوده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه با بیان اینکه ۶۱ درصد حجم معاملات مربوط به فروش و ۳۹ درصد اقدام به خرید بوده است، گفت : در این مدت ۷ هزار کد بورسی صادر شده که با این احتساب در استان کرمانشاه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر کد بورسی دارند.

او با اشاره به کاهش ۱۵۰ درصدی معاملات بورس نسبت به پارسال و کاهش ۲۰۰ درصدی کد‌های صادر شده گفت : چند موضوع در کاهش معاملات امسال تاثیر گذار بوده است که نخست برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بود و بیشتر سهام داران حقیقی و حقوقی به دنبال نتیجه انتخابات بودند که چه کسی ریاست قوه مجریه را بر عهده می‌گیرد.

او افزود: برجام از دیگر دلایلی بود که سهام داران به دنبال نتایج این نشست بودند، همچنین سیاست‌های سازمان بورس اوراق بهادار برای مدیریت بازار سرمایه از دیگر عواملی بود که موجب کاهش حجم معاملات شد.

مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه با اشاره به اینکه سال ۹۹ در کل تاریخ بازار سرمایه ایران بی سابقه بوده، گفت: در سال ۹۹ رشد ۳۵۰ درصدی معاملات را تجربه کردیم که البته این افزایش معاملات، تعدیل بازار را به دنبال داشت.

بهمن افزود: با توجه به سیاست‌های جدیدی که اعمال شده انتظار می‌رود که بازار عمق پیدا کند و معاملات روند مثبتی پیش بگیرد که تا اواخر تابستان این روند ادامه خواهد داشت .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.