سلیمانی دشتکی گفت: تجمعات خوزستان علاوه بر ایجاد مسائل امنیتی و اجتماعی، ممکن است کرونا را تحت الشعاع قرار دهد.

قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: تجمعات خوزستان علاوه بر ایجاد مسائل امنیتی و اجتماعی ممکن است کرونا را نیز تحت الشعاع قرار دهد.

او با بیان اینکه استفاده نشدن از کشت غیر الگویی به مسئله بی آبی خوزستان دامن زده است، افزود: اعتبارات «بسیار زیادی» برای مشکلات آبی خوزستان دریافت شد که ۵۰ درصد (بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان) آن نقدا واریز شده و برای تنش‌های آبی و خسارت‌های سال ۹۸ کشاورزان، دام‌های تلف شده و خرید علوفه برای احشام به کشاورزان و دامداران پرداخت می‌شود.

سلیمانی دشتکی بیان کرد: طی ۱۰ روز اخیر تنگنا‌هایی برای خوزستان ایجاد شده و بحث کرونا طی این مدت مغفول واقع شده در حالی که این مسئله حساس است، زیرا بسیاری از «افراد حاضر در صحنه» ماسک بر دهن ندارند و حتی اگر ۶۰ درصد این جمعیت نیز ماسک داشته باشند، نزدیکی و فشردگی جمعیت باعث انتقال کرونا می‌شود.

استاندار خوزستان با تاکید بر حساسیت این رخداد‌ها اظهار داشت: اگر خوزستان به موج پنجم کرونا وارد شود، وضعیت بسیار دشوار خواهد شد، زیرا از ظرفیت کادر درمان خارج است و امید است که کسی از این مسائل آسیب نبیند.

این مقام مسئول ادامه داد: اگرچه در ۲ روز اخیر اجتماعات کاهش یافته، صدای معترضات نیز به گوش همگان رسیده و مردم صف خود را (از آشوب طلبان) جدا کردند.

طی چند روز اخیر نزدیک به ۱۶ شهر خوزستان شاهد اعتراضات نسبت به بی آبی، کمبود آب رودخانه و تلف شدن دام‌ها بودند، اما در برخی مناطق سر دادن شعار‌هایی موجب شد تا دیدگاه‌ها به معترضان تغییر یابد، همچنین به رگبار بستن ستوان دوم ضرغام پرست در شهرک طالقانی بندر ماهشهر باعث تغییر واکنش‌ها نسبت به این اجتماعات گشت.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.