مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی از افزایش ۸.۸ درصدی اهدای خون نسبت به مدت مشابه پارسال در استان خبر داد.

میری مقدم مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۸ هزار و ۴۱۰ نفر به مراکز اهدای خون استان مراجعه کرده اند که از این تعداد ۶ هزار و ۹۰۸ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند.

او با بیان اینکه از این تعداد ۶ هزار و ۴۳۱ نفر مرد و ۴۷۷ نفر زن بوده‌اند، افزود: ۴ هزار و ۱۱۵ نفر اهداء کننده مستمر و هزار و ۸۲۹ نفر اهداء کننده با سابقه بوده اند.

میری مقدم اظهار کرد: در این مدت ۱۰۱ واحد پلاکت و ۶۲ واحد پلاسما نیز اهداء شده است.

مدیر کل انتقال خون خراسان جنوبی تصریح کرد: در مدت مشابه پارسال، ۷ هزار و ۸۷۹ نفر برای اهدای خون به مراکز مراجعه کرده که از این تعداد، ۶ هزار و ۳۴۸ نفر موفق به اهدای خون شده اند.

او با اشاره به این که از این تعداد ۵ هزار و ۸۴۰ نفر مرد، ۵۰۸ نفر زن، ۳ هزار و ۷۷۸ نفر اهداء کننده مستمر و هزار و ۴۲۸ نفر اهداء کننده با سابقه بوده‌اند، ادامه داد: در این مدت اهدای خون ۸/۸ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد داشته است.

دریافت نوبت اهدای خون بدن نیاز به مراجعه حضوری

میری مقدم مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با بیان اینکه با توجه به شیوع کرونا، افراد می‌توانند از طریق سامانه اینترنتی nobatdehi.ibto.ir برای دریافت نوبت اهدای خون اقدام کنند، گفت: مردم تنها اهدای خون را به روز‌های تاسوعا و عاشورا موکول نکنند تا با حجم زیاد مراجعات در یک روز مواجه نشویم.

او با بیان اینکه اکنون دو مرکز اهدای خون در شهرستان بیرجند، یک مرکز در طبس، یک مرکز در فردوس و یک مرکز در قاین پذیرای اهداء کنندگان خون است، افزود: در شهرستان‌های دیگر نیز تیم‌های سیار برای اخذ خون فعال هستند.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.