عده‌ای از شهروندان استرالیایی که در اعتراض به اعمال محدودیت‌های کرونایی به خیابان‌ها آمده بودند، دستگیر و روانه زندان شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری الجزیره، هزاران نفر از معترضان در شهر سیدنی و دیگر شهر‌های بزرگ استرالیا، در اعتراض به محدودیت‌های کرونایی به خیابان‌ها آمدند. وضعیت بیماری کرونا در استرالیا بسیار وخیم گزارش شده است و مسئولان این کشور از بدتر شدن اوضاع خبر داده اند.

در سیدنی، امروز شنبه، معترضان بدون ماسک به خیابان‌ها آمدند و از «پارک ویکتوریا» تا «تاون‌هال» در منطقه تجاری مرکزی راهپیمایی کردند. این معترضان تابلو‌هایی با نوشته‌های «آزادی» و «حقیقت» در دست داشتند.

حضور نیرو‌های پلیس از جمله پلیس اسب‌سوار و افسران ضد شورش در شهر پر رنگ بود. مقامات این کشور، علت این حضور را «فعالیت اعتراضی بدون مجوز» اعلام کردند.

پلیس تأیید کرد عده‌ای از معترضان به پرتاب زباله و بطری پلاستیکی اقدام کردند که همین به بازداشت آن‌ها منجر شد.

پلیس «نیو ساوت ولز» اعلام کرد که حقوق آزادی بیان و اجتماعات مسالمت آمیز را به رسمیت می‌شناسد و از آن‌ها حمایت می‌کند، اما این اعتراض نقض دستورات بهداشت عمومی است؛ و در ادامه افزود: «اولویت پلیس همواره حفظ امنیت آحاد مردم است.»

بازداشت معترضان به محدودیت‌های کرونایی در سیدنی+تصاویر

این اعتراض در حالی است که تعداد پرونده‌های کووید ۱۹ در این ایالت با ۱۶۳ مورد ابتلای جدید در ۲۴ ساعت گذشته به رکوردی جدید رسیده است.

سیدنی از چهار هفته گذشته تحت محدودیت‌های شدید کرونایی قرار دارد و ساکنان آن فقط با دلیل موجه می‌توانند از خانه خارج شوند.

بازداشت معترضان به محدودیت‌های کرونایی در سیدنی+تصاویر

برد هازارد، وزیر بهداشت ایالت «نیو ساوت ولز» در اظهارات جدید خود گفته است: «ما دموکراسی داریم و معمولا من از حقوق مردم برای اعتراض حمایت می‌کنم ...، اما در حال حاضر این بیماری همچنان گریبان‌گیر ما است و در عین حال می‌بینیم هنوز افرادی هستند که فکر می‌کنند می‌توانند بیرون بروند و بدون ماسک در فاصله نزدیک از هم قرار بگیرند.»

استفان جونز، عضو پارلمان ملی از سیدنی، معترضان را «احمق‌هایی خودخواه و بی‌فکر» خواند. وی در ادامه افزود که مشخص است هیچ کس دوست ندارد در خانه بماند؛ ولی با ادامه این اعتراضات و افزایش ابتلا به کرونا، واضح است که محدودیت‌ها بیشتر خواهد شد.

در ملبورن، هزاران معترض بدون ماسک در مرکز شهر با شعار «آزادی» حضور یافتند.

بازداشت معترضان به محدودیت‌های کرونایی در سیدنی+تصاویر

برخی از آن‌ها هنگام تجمع در خارج از مجلس پارلمان ایالت ویکتوریا، آتش روشن کردند. آن‌ها بنر‌هایی در دست داشتند که روی یکی از آن‌ها نوشته بود: «این‌ها به خاطر کرونا نیست. این‌ها به خاطر اعمال کنترل دولت بر مردم است.»

علاوه بر این، در شهر آدلاید نیز مردم قصد دارند با خودرو‌های خود، تظاهرات اعتراضی برگزار کنند. پلیس این شهر هشدار داد که در صورت مشاهده فعالیت‌های غیر قانونی، با معترضان برخورد کرده و آن‌ها را دستگیر خواهد کرد.

تقریبا نیمی از جمعیت ۲۵ میلیون نفری استرالیا، هم اکنون در شهر‌های گوناگون تحت محدودیت‌های کرونایی هستند.

بازداشت معترضان به محدودیت‌های کرونایی در سیدنی+تصاویر

خشم مردم از اعمال محدودیت‌ها و ناتوانی دولت محافظه‌کار در تامین واکسن کافی روز به روز در حال افزایش است. هم‌اکنون فقط ۱۱ درصد از جمعیت استرالیا به طور کامل واکسینه شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار