مدیر آبفای آبادان ،علت بالا رفتن ای سی آب در رودخانه بهمنشیر را رها سازی نشدن آب از بالادست سد مارد خواند .

مصطفی مهرانفر، مدیر آبفای آبادان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،گفت:آب رودخانه بهمنشیر از کیفیت مناسبی برخوردار نیست و با رسیدن‌ای سی آن به ۴ هزار تا ۵ هزار میکروموس، ناچار به استفاده‌ی ۲۰ درصدی از آن برای تامین آب شرب آبادان شدیم و بقیه‌ی آب مورد نیاز از طرح غدیر دریافت می‌شود.

او علت بالا رفتن‌ای سی آب در رودخانه بهمنشیر را رها سازی نشدن آب از بالادست سد خواند و تا زمانی که این رهاسازی به مقدار کافی صورت نگیرد، باید شاهد ادامه‌ی شوری آب بهمنشیر بود.

مهرانفر با بیان اینکه در حال حاضر برخلاف روستا‌های اطراف آبادان، آب شرب با‌ای سی دوهزار و صد تا دوهزار و سصید میکروموس در وضعیت مطلوب قرار دارد افزود: سهمیه آبادان از طرح غدیر صد و پنجاه هزار متر مکعب در هر شبانه روز است، اما دریافت تنها صدو سی هزار متر مکعب از این حجم سبب شده تا آب شرب روستا‌های آبادان با شوری همراه باشد، اما اگر بتوان تمام سهمیه‌ی روزانه را دریافت کرد آب شربی با کیفیت بهتر راهی روستا‌ها می‌شود.

او انشعابات غیرمجاز روستایی و همچنین فرسودگی شبکه توزیع و انتقال آب در شهرستان را از عوامل به هدر رفت آب تا ۵۰ درصد عنوان کرد.

مدیر آبفای آبادان در پایان سدخاکی مارد را تنها مانع نفوذ آب شور به نقاط بالادست خواند که هیچ گونه ارتباطی با کاهش شوری آب در تلمبه خانه‌ها و مراکز آبگیر پایین دست ندارد.

انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.