هاشمی شهری گفت: تا امروز ۲ مرداد ۹۰ هزار و ۷۶۷ دز واکسن بر اساس سند ملی واکسیناسیون کووید-۱۹ به هم استانی‌های عزیزمان تلقیح شده که بیش از ۷۳ هزار دز اول و ۱۶ هزار و ۹۴۲ دز دوم را دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،سید محمد هاشمی شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان   با بیان اینکه واکسیناسیون در استان سیستان و بلوچستان با سرعت در حال انجام می‌باشد گفت: تا امروز شنبه ۲ مرداد ۹۰ هزار و ۷۶۷ دز واکسن بر اساس سند ملی واکسیناسیون کووید-۱۹ به هم استانی‌های عزیزمان تلقیح شده است که تعداد ۷۳ هزار و ۸۲۵ دز اول و ۱۶ هزار و ۹۴۲ دز دوم را دریافت کرده‌اند.

سید محمد هاشمی شهری، ادامه داد: با هدف دسترسی مردم، ۱۶ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان راه اندازی شده است که باعث تسریع انجام واکسیناسیون شده است و سیر صعودی بیماری و مرگ میر نیز کاهش یافته است.

وی ادامه داد: تلقیح واکسن به منزله ایمنی کامل نمی‌باشد بلکه هم استانی‌های عزیز بایستی همچنان استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را مدنظر داشته باشند.

این مسؤول با بیان اینکه پویش همگانی واکسیناسیون کرونا با شعار واکسیناسیون حداکثری، تداوم زندگی در استان سیستان و بلوچستان در حال اجراست گفت: به محض انجام واکسیناسیون گروه‌های سنی بالای ۶۰ و ۷۰ سال که تاکنون واکسن تزریق ننموده اند با توجه به واکسن‌های ارسالی از سوی وزارت بهداشت واکسیناسیون گروه‌های سنی پایین‌تر انجام خواهد شد.

هاشمی درخصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در سیستان و بلوچستان گفت:در شبانه روز گذشته با شناسایی ۴۸۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ تعداد کل موارد شناسایی شده در سطح استان سیستان و بلوچستان به ۸۶ هزار و ۱۶۳ نفر رسید.

وی ادامه داد: متأسفانه با فوت ۱۴ نفر دیگر از هم استانی‌های عزیزمان در شبانه روز گذشته تعداد کل موارد فوت ناشی از کرونا در استان به ۲ هزار و ۸۲ نفر رسید

وی افزود: در حال حاضر ۸۲۳ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری می‌باشند که از این تعداد ۳۷۳ نفر مبتلا به بیماری کووید-۱۹ هستند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار