یک تبعه افغان که اقدام به زنده گیری گیری پرندگان وحشی در شهرستان جیرفت می‌کرد، دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مطهره قریشی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت گفت: موضوع زنده‌گیری پرندگان در منطقه اسفندقه جیرفت به اداره محیط زیست شهرستان جیرفت گزارش شد.

او افزود: تحقیقات در مورد شکارچی غیرمجاز تبعه افغان از سوی ماموران یگان حفاظت محیط زیست جیرفت انجام شد و پس از هماهنگی با دستگاه قضایی، محل اختفای این شکارچی متخلف مورد بازرسی قرار گرفت.

قریشی تصریح کرد: در بازرسی انجام شده، ۲٠ عدد کیسه مخصوص زنده گیری، چندین قطعه بلدرچین وحشی زنده، یک عدد تور و انواع تله و قفس پرندگان کشف و ضبط شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت، گفت: این شکارچی غیرمجاز افغان به منظور رسیدگی به تخلف انجام شده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شد.

قریشی بیان کرد: متأسفانه اتباع افغان بر اساس سنتی ناپسند پس از صید بلدرچین وحشی به برپایی جنگ‌های خونین بین پرندگان و شرط بندی بر سر این موضوع اقدام می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت از رهاسازی پرندگان کشف شده در زیستگاه طبیعی اسفندقه خبر داد.

او بهای ضرر و زیان وارده به محیط زیست و شکار و یا زنده گیری هر قطعه پرنده بلدرچین را طبق تبصره ۴۴۲ شورای عالی حفاظت محیط زیست یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال اعلام کرد.

قریشی از مردم خواست: برای حفظ محیط زیست و جلوگیری از زنده گیری پرندگان از طریق اتباع افغان و سایر شکارچیان متخلف، هرگونه اقدام متجاوزانه به حریم این جانداران را به یگان حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت گزارش کنند تا در کمترین زمان ممکن رسیدگی شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار