جنبش حماس خواستار اخراج رژیم صهیونیستی از اتحادیه آفریقا و وضع تحریم‌های بازدارنده علیه این رژیم شد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه القدس، جنبش مقاومت اسلامی، حماس، تصمیم اعطای عضویت به رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا را تکان دهنده و مذموم ارزیابی کرد.

جنبش حماس امروز شنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد این تصمیم باعث افزایش مشروعیت این رژیم در سرزمین ما می‌شود و به آن فرصت بیشتری می‌دهد تا به برنامه‌های خود برای پایمال کردن حقوق فلسطین و ادامه جنایات وحشیانه علیه مردم ما ادامه دهد.

در بیانیه حماس تاکید می‌شود متأسفانه این تصمیم از سوی کشور‌های قاره آفریقا گرفته شده که قرن‌ها رنج کشیده اند و هنوز هم زیر یوغ استعمار و نژادپرستی هستند.

جنبش حماس در بیانیه خود خواستار حمایت قاطع و مداوم کشور‌های آفریقایی، اخراج رژیم صهیونیستی از اتحادیه آفریقا و اعلام تحریم‌های بازدارنده علیه این رژیم تا زمان به رسمیت شناختن حقوق ملت فلسطین شد.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه اعلام کرد که این رژیم به‌عنوان عضو ناظر، به اتحادیه آفریقا که ۵۵ عضو دارد پیوسته است.

شبکه المیادین به تازگی در گزارشی پیوستن رژیم صهیونیستی به اتحادیه آفریقا به عنوان عضو ناظر، را تلاش این رژیم برای نفوذ در قاره آفریقا ارزیابی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار