تولیت آستان قدس رضوی دعوت کرد؛

تولید محتوا‌های رسانه‌ای مرتبط با فرهنگ رضوی توسط اهالی رسانه

تولیت آستان قدس رضوی از مدیران و اهالی رسانه کشور جهت ارائه طرح برای تولید محتوا‌های رسانه‌ای مرتبط با فرهنگ رضوی در خصوص هنر‌های معماری، معارف، تاریخ و برهان رضوی دعوت کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در دیدار داوران جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع)، با اشاره به آیه «قُل لَّا أَسْأَلُکُمْ عَلَیهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَی» گفت: این آیه دلالت بر لزوم پیروی از اهل بیت (ع) برای سعادت دنیوی و اخروی انسان دارد، مودت نسبت به اهل بیت پیامبر (ص) امتداد و تضمین کننده رسالت است و اگر این مودت نباشد رسالت پیامبر (ص) قطع شده و کامل نیست.

او پیروی از اهل بیت (ع) را حقیقت استمرار راه پیغمبر اکرم (ص) و موجب سعادت بشری دانست و افزود: نباید تنها به یکسری مناسک دینی اکتفا کنیم، و در بیان معارف اهل بیت (ع) و تربیت جامعه نیز نیازمند همت و تلاش مضاعف هستیم.


بیشتر بخوانید


تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه شعائر و شور بسیار لازم و خوب است، اما در کنارش باید به عمق بخشی معرفتی نیز توجه شود، ادامه داد: اگر احساسات پشتوانه معرفتی نداشته باشند دوام و تأثیرگذاری ندارند، اگر احساسات باشد، اما عمق معرفتی و دینی نباشد، وسوسه‌های شیطانی که در مسیر قرار است می‌تواند انسان را منحرف کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به مناسبت‌های مذهبی همچون ماه مبارک رمضان و ایام محرم و صفر، بیان کرد: از این مناسبت‌های مذهبی که عموم مردم آمادگی مناسبی برای پذیرش معارف الهی دارند باید در جهت عمق بخشی دینی و معرفتی به جامعه استفاده شود، بگونه‌ای که پس از این ایام تغییر در رفتار و زندگی افراد جامعه مشهود باشد.

او با تأکید بر اینکه زیارتگاه‌های مذهبی محل کسب آگاهی، معرفت و بصیرت دینی هستند، تصریح کرد: در طول تاریخ مردم برای کسب آگاهی، شناخت معارف دینی و رهایی از شبهات به خانه ائمه اطهار (ع) مراجعه و از این حضرات معرفت کسب می‌کردند، در تاریخ کمتر داریم که مردم برای حوائج دنیوی خود به اهل بیت (ع) مراجعه کرده باشند اگرچه در این موارد نیز آن حضرات از مردم رفع حاجت می‌کردند، اما عموما مسائل معرفتی، پاسخگویی به شبهات و سؤالات دینی دلیل مراجعه مردم بوده است.

 تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه رسانه‌ها باید در کنار توجه به احساسات، به عمق بخشی دینی و تقویت مبانی معرفتی نیز توجه داشته باشند، تاکید کرد: تقویت مبانی معرفتی امری بسیار حائز اهمیت است که انسان را از انحراف نجات می‌دهد و موجب تقویت قوه تفکر و استدلال صحیح انسان می‎شود.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به سختی‌ها و دشواری‌هایی که حکام جور و طاغوت برای شیعیان در طول تاریخ ایجاد می‌کرده‌اند، اظهار کرد: مردم با مراجعه به ائمه اطهار (ع) و کسب معرفت، امید، ایمان راسخ و قدرت مقاومت نیز از این حضرات کسب می‌کردند، امروز رسانه‌ها نیز می‌توانند با استفاده از اقیانوس معارف اهل بیت (ع) و بیان سخن این حضرات در قالب‌های تازه و غیرکلیشه‌ای، همین کارکرد را در جامعه داشته باشند.

او با بیان اینکه تنها راه حفظ جامعه در مسیر ارزش‌های اسلامی بهره‌گیری از معارف اهل بیت (ع) است، افزود: رسانه‌ها می‌توانند با استفاده از ظرفیت دستگاه امام رضا (ع) روحیه امید، نشاط و مقاومت را در مردم ایجاد کنند، پیوند مردم با معارف ائمه اطهار (ع) راه اتصال انقلاب اسلامی به انقلاب حضرت مهدی (عج) است.

 تولیت آستان قدس رضوی مدیران و اهالی رسانه کشور را به ارائه طرح و ایده برای تولید محتوا‌های رسانه‌ای مرتبط با فرهنگ رضوی دعوت و ادامه داد: جاذبه مغناطیس حرم رضوی اقشار مختلفی را از اقصی نقاط ایران و جهان جذب این بارگاه نورانی می‌کند، در تمام هنر‌های معماری این بارگاه نورانی معارف، تاریخ، برهان و معرفت وجود دارد، موقوفات و نذورات مردم به این آستان نورانی سرشار از حکایات عنایت‌های حضرت رضا (ع) است که هرکدام سوژه‌ای جذاب برای فعالیت‌های رسانه‌ای، هنری و مستندسازی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با بیان اینکه خدمت به حضرت امام علی بن موسی الرضا (ع) تنها محدود به جغرافیای حرم مطهر نمی‌شود، بیان کرد: هر یک از اهالی رسانه که برای نشر معارف و سخن حضرت ثامن الائمه (ع) در جامعه بکوشد خادم رسانه‌ای حضرت رضا (ع) است، اقشار و اصناف مختلف با گره گشایی از مشکلات مردم به نیت حضرت رضا (ع) می‌توانند خادم این دستگاه نورانی باشند.

 

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار