گروه‌های ملی و اسلامی نوار غزه، بیانیه مرکز حقوق بشر فلسطین درباره حادثه انفجار در بازار الزاویه غزه و اتهام زنی علیه مقاومت را محکوم کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری صفا، کمیته پیگیری گروه‌های ملی و اسلامی در نوار غزه در بیانیه‌ای ضمن تقبیح بیانیه مرکز حقوق بشر فلسطین که زیر نظر شورای حقوق بشر سازمان ملل است، متن بیانیه را تاسف آور خواند.

این گروه‌ها افزودند: این بیانیه ضمن مبالغه در تشریح حادثه، سعی کرد به طور عمد گروه‌های مقاومت فلسطین را مقصر و به گونه‌ای جلوه دهد که گویا این گروه‌ها متعمدانه در پی آنند تا جان شهروندان را به خطر بیاندازند.

در بیانیه کمیته پیگیری گروه‌های ملی و اسلامی نوار غزه آمده است: مرکز حقوق بشر این حقیقت را نادیده گرفت که حمایت از انسان، اولویت اساسی و ماموریت اول گروه‌های مقاومت است. محتوای بیانیه خوراک تبلیغاتی برای متجاوران، رسانه‌های دشمن و هوادار اشغالگران است تا با سوء استفاده از آن، مقاومت را مورد شماتت قرار دهند، دیگران را علیه مقاومت ترغیب و تجاوز علیه فرزندان قهرمان مردم فسلطین را توجیه کنند.

کمیته پیگیری گروه‌های ملی و اسلامی نوار غزه در ادامه بیانیه تاکید کرد: گروه‌های مختلف فلسطینی، تشکیل کمیته ویژه با هدف کشف ابهامات این حادثه دردناک و در ادامه اعلام نتایج تحقیق را خواستارند تا شاهد تکرار چنین حوادثی نباشیم.

در ادامه بیانیه، ضمن درخواست از مرکز حقوق بشر فلسطین برای پس گرفتن بیانیه خود آمده است: پیش از انجام تحقیق از سوی متخصصان، نباید نتیجه گیری کرد، فرزندان این ملت با ارزش‌ترین افراد هستند و زندگی و منافع آن‌ها هدف عالی ماست.

در پایان این بیانیه ضمن تسلیت به خانواده و بازماندگان شهید عطا ساق الله و طلب شفای عاجل برای زخمی‌های انفجار سوق الزوایه، با آسیب دیدگان این انفجار ابراز همدردی و بر لزوم جبران خسارت برای همه آسیب دیدگان تاکید شد.

در انفجاری که صبح پنج‌شنبه در بازار الزاویه، واقع در محله عمر مختار نوار غزه رخ داد، یک نفر شهید و چند نفر زخی شدند و علت این انفجار در بررسی‌های اولیه نشت گاز عنوان شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار