آمریکا برای دومین بار گروه الشباب را هدف حمله قرار داد

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد مواضع گروه الشباب در سومالی بار دیگر هدف حمله نظامی نیرو‌های این کشور قرار گرفته است.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع آمریکا دومین حمله خود علیه مواضع گروه الشباب در سومالی را تائید کرد.

سیندی کینگ، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد روز جمعه حمله هوایی دیگری علیه گروه تروریستی الشباب در سومالی انجام شد. بنا به گفته سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، این حمله هوایی توسط فرماندهی آفریقایی نیرو‌های مسلح آمریکا با هماهنگی دولت سومالی انجام شده و منطقه گالمودوگ در مرکز سومالی را تحت تأثیر قرار داده است.

کینگ افزود: نیرو‌های آمریکا همچنان از راه دور به ارتش سومالی مشاوره می‌دهند. این حمله تنها سه روز پس از حمله مشابه نیرو‌های آمریکایی به مواضع گروه الشباب صورت گرفت.جنگنده‌های آمریکا ۳۰ تیرماه برای نخستین بار در دوران ریاست جمهوری جو بایدن، مواضع گروه الشباب در سومالی را هدف حمله قرار دادند.

در آخرین روز‌های ریاست جمهوری دونالد ترامپ، آمریکا بیشتر نیرو‌های خود را از سومالی بیرون کشید و آن‌ها را به کشور‌های همسایه منتقل کرد.

سومالی سالهاست شاهد درگیری خونین بین گروه الشباب و نیرو‌های دولت مرکزی در این کشور است. از سال ۲۰۰۸ گروه تروریستی الشباب در تلاش است تا دولت مشروع سومالی را ساقط کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار