قوسیان‌مقدم گفت:از ۱۰ میلیون دز واکسنی که قرار بود توسط هلال احمر وارد شود تا کنون بیش از ۹ میلیون دز آن وارد کشور شده است.

محمدحسن قوسیان‌مقدم دبیر کل جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره واردات واکسن کرونا به کشور اظهار کرد:طبق برنامه ریزها  از ۱۰ میلیون دز واکسنی که قرار بود  توسط هلال احمر وارد شود تا کنون بیش از ۹ میلیون دز آن وارد کشور شده است و احتمالا در مرحله‌ آخر تعداد واکسن های وارداتی به کشور از ۱۰ میلیون دز عبور می کند.

دبیر کل جمعیت هلال احمر گفت: برنامه‌ ما برای واردات مجدد واکسن کرونا با توجه به صحبت‌هایی که با رئیس جمهور منتخب انجام شده این است که بیشتر از گذشته هم از مسیر‌های قبلی و هم مسیر‌های جدیدی برای وارد کردن واکسن اقدام کنیم.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به اینکه در دو هفته گذشته در روزهای یکشنبه و پنجشنبه  ۴ محموله واکسن توسط هلال احمر به کشور وارد شده است، بیان کرد: اخبار ورود واکسن کرونا توسط هلال احمر هنگام به زمین نشستن هواپیما و ورود محموله به فرودگاه به اطلاع مردم رسانده می‌شود. واکسن‌های وارد شده از طریق هلال احمر پس از ورود به کشور تحویل وزارت بهداشت می‌شود و توسط آنان در سیستم توزیع قرار می‌گیرد.

قوسیان مقدم ادامه داد:علی رغم درخواست هلال احمر از وزارت بهداشت برای مشارکت در واکسیناسیون، تاکنون این سازمان ورودی به بحث تزریق واکسیناسیون نداشته است و تمامی محموله‌ها در فرودگاه تحویل وزارت بهداشت می‌شود .

وی مطرح کرد: همه ظرفیت‌های ما در دنیا با همکاری صلیب سرخ و جمعیت‌های هلال احمر به کار گرفته شده تا حداکثر واردات واکسن به کشور را داشته باشیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
همش واردات اینها به خاطر هر واکسن 20 دلار ارز خارج از کشور میشه
Germany
احسان
۱۵:۰۶ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
جالبه هرروز خبر از واردات بیشتر واکسن و تولید واکسن داریم با انواع و ارقام شکل ها و تنوع :) توسط نهاد های مختلف ، ولی کجا میره که واکسیناسیون همگانی اینقدر کند پیش میره خدا میدونه؟
تا پیک چندم پیش بریم دیگه کافیه و دست از خبرای الکی برمیداریم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
یعنی تو اطرافیان شما کسی وجود نداره که واکسن زده باشه؟ من که تو دوست و آشنا از هر کسی که طبق اولویت بندی وزارت بهداشت نوبت واکسنش بوده پرسیدم زده خداروشکر.
آخرین اخبار