عضو جریان الحکمه عراق موضع یکپارچه ملی را در جهت حمایت از گفتگو‌های راهبردی با آمریکا خواستار شد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الفرات، جریان الحکمه عراق خواستار یکپارچگی موضع ملی در گفتگو‌های مشترک با آمریکا شد.

محمد حسام الحسینی، عضو دفتر سیاسی جریان الحکمه، از نیرو‌های سیاسی عراقی خواست تا در مرحله چهارم مذاکرات راهبردی میان عراق و آمریکا، یک بستر ملی حمایتی برای هیئت مذاکره کننده در واشنگتن فراهم کنند.

عضو جریان الحکمه بر اهمیت تعهد به احترام به حاکمیت عراق به عنوان اصلی که قابل چانه‌زنی نیست، تأکید کرد و گفت این امر مستلزم آن است که عراق در سیاست بین المللی به عنوان پلی برای ایجاد روابط بین المللی باشد نه عرصه تسویه حساب‌های دیگر طرفین.

این مقام سیاسی عراق یادآور شد مذاکرات با آمریکا نباید تنها منحصر به موضوعات نظامی و سیاسی شود بلکه باید جنبه‌های دیگری نظیر اقتصادی و مالی و تجاری و پرونده بحران برق عراق را نیز شامل شود.

فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق که برای شروع دور چهارم مذاکرات راهبردی با آمریکا به این کشور سفر کرده، اعلام کرد: دور چهارم مذاکرات با آمریکا محدود به مسائل امنیتی نخواهد بود. این آخرین دور از مذاکرات ما با آمریکا می‌باشد.

گفتنی است که دور چهارم گفتگوهای راهبردی بین بغداد و واشنگتن روز جمعه در واشنگتن به ریاست وزرای خارجه دو کشور آغاز گردید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار