معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان گفت: ۳۰۷ هزار و ۴۷۲ میلیارد ریال میزان سپرده‌های بانکی مردم در بانک‌های استان در امسال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علیرضا دیانی معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان با بیان اینکه ۳۰۷ هزار و ۴۷۲ میلیارد ریال میزان سپرده‌های بانکی مردم در بانک‌های استان در امسال است گفت:  این میزان جمع‌بندی سپرده‌های مردم استان سمنان در بانک‌های استان مربوط به ابتدای فروردین تا پایان اردیبهشت امسال است.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان ادامه داد: میزان سپرده‌های بانکی استان نشان دهنده حجم بالای نقدینگی در بانک‌های استان سمنان است.

وی تصریح کرد: میزان سپرده‌های بانکی مردم در بانک‌های استان سال ۱۳۹۸ در مقایسه با سال ۱۳۹۲ ابتدای دولت تدبیر و امید بیش از ۵.۵ برابر شد.

دیانی بیان کرد: سپرده‌های بانکی مردم استان سمنان سال ۱۳۹۸ در حدود ۱۶۵ هزار و ۸۰۲ میلیارد ریال و در سال ۱۳۹۲ حدود ۳۰ هزار و ۲۶۶ میلیارد ریال بود.

وی اضافه کرد: بازار سرمایه بازار خوبی برای سرمایه‌گذاری است و در شرایط فعلی برای ترغیب مردم و ایجاد اطمینان به منظور انتقال نقدینگی خود به بازار سرمایه باید کار شود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت بازار سرمایه در ماه‌های اخیر موجب کمرنگ‌شدن اطمینان سرمایه‌گذران شده است و برای جذب نقدینگی در بازار بورس باید مشکل بازار حل و اطمینان‌سازی شود.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان گفت: آمار نشان می‌دهد مردم به سرمایه‌گذاری در بورس ترغیب شده‌اند، اما برای حفظ و توسعه سرمایه‌گذاری در بورس باید توجه ویژه به رفع مشکل بازار و تقویت اطمینان شود.

انتهای پیام / گ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار