مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قزوین گفت: آسیب زدایی مسایل اجتماعی و فرهنگی در حوزه زنان شهرستان البرز با اجرای طرح تاب آوری اجتماعی، کلید خورد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، صدیقه ربیعی مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گفت: آسیب زدایی مسایل اجتماعی و فرهنگی در حوزه زنان در قالب طرح تاب آوری اجتماعی در مناطقی از شهرستان البرز مانند ناحیه شهری مهرگان، شریفیه، بیدستان و روستای نصرت آباد اجرایی می‌شود تا میزان آسیب‌های اجتماعی در حوزه زنان را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد استان قزوین در حوزه زنان استفاده شده است، افزود: برای اجرای این طرح و در مرحله نخست ۱۸۰ میلیون ریال اعتبار درنظر گرفته شده است و اگر لازم شد اعتبارات بیشتری را نیز به آن اختصاص خواهیم داد.

ربیعی خاطرنشان کرد: نگاه اصلی مجریان این طرح، حوزه زنان است و موضوعات و مسایلی مانند خودکشی، خشونت خانگی، کودک آزاری و طلاق را نیز در اولویت کاری خود قرار داده که بخشی از مشکلات جدی زنان این مناطق محسوب می‌شود.

به گفته این مسؤول، در راستای آسیب شناسی و ارایه طرح واره‌ها از ظرفیت اساتید برجسته علوم انسانی در گرایش‌های جامعه شناسی و روان شناسی نیز استفاده شده است تا بتوانیم با نگاهی عمیق و علمی منطبق بر آخرین یافته‌های پژوهشی مشکلات و معضلات موجود را برطرف کنیم.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در حوزه فرهنگی و اجتماعی نقش شهرداری‌ها نیز حایز اهمیت شناخته می‌شود، به منظور تسهیل در روند کار قرار شد تا از مشارکت و کمک‌های شهرداری‌های محمدیه، شریفیه و دهیاری نصرت آباد نیز استفاده لازم به عمل آید.

ربیعی یادآور شد: آسیب‌های اجتماعی در حوزه زنان یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید مورد توجه مدیران و مسؤولان قرار بگیرد چرا که بی‌توجهی به معضلات این قشر از جامعه با توجه به آمار ۵۲ درصدی آن‌ها در کشور می‌تواند اثرات جبران ناپذیری به بدنه جامعه وارد کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.