کروشاتی گفت: بیکاری، محرومیت‌ها و نبود زیرساخت‌های مورد نیاز از جمله مطالبات مردم است؛ بنابراین آب تنها خواسته خوزستانی‌ها نیست.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شیخ موسی کروشاتی یکی از بزرگان عشایر عرب خوزستان در نشست با حضور معاون اول رئیس جمهور گفت: بیکاری، محرومیت‌ها و بی توجه‌های مربوط به ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز در شهر‌ها و روستا‌های استان از جمله مطالبات مردم است؛ بنابراین آب تنها خواسته خوزستانی‌ها نیست.

او بیان داشت: ممنوعیت برداشت از سرشاخه‌های کارون، دز و کرخه باید در دستور کار دولت و وزارتخانه‌های مربوطه قرار گیرد و بررسی‌ها نشان می‌دهد که هم‌اکنون بخش قابل توجهی از برداشت آب از سرشاخه‌های کارون به مصرف صنعتی و کشاورزی می‌رسد.

کروشاتی با بیان اینکه خسارت‌های به وجود آمده ناشی از تنش آبی و خشکسالی در خوزستان از سوی دولت جبران شود، افزود: شلتوک طی قرن‌های مختلف همواره در استان کشت می‌شده و از دولت خواسته می‌شود که بدون تعیین محدودیت نسبت به تامین آب برای ادامه کشت شلتوک از سوی کشاورزان اقدام کند.

او تصریح کرد: در حوادث اخیر خوزستان، مردم صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند، اما انتظار می‌رود که بازداشت شدگان جریانات اخیر نیز آزاد شوند و مسئولان کشور صدای شما را شنیدند و باید منتظر اقدامات وعده‌هایی که می‌دهند باشیم و از جوانان و مردم خوزستان می‌خواهیم با اعتماد همیشگی که به نظام و رهبری دارند به خانه‌های خود بازگردند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۳:۴۸ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
چشم امر دیگری هست بفرمایید میخایند استانهای دیگه رو بگیم ازتشنگی بمیرند شما هرچی خواستی آب بازی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
این بابا اگه فکر کرده میتونه مثل کویت و امارات و بحرین خوزستان رو از ما بگیره کور خونده و خوزستان مال ایرانه نه شماها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
اینو باید ببرن اصفهان و یزد و کرمان و خراسان تا ببینه مردم اونجاها چه جوری زندگی میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
همچین حرف میزنه که انگار بقیه مملکت از این مشکلات نداره و فقط خوزستان داره