پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت هفته ملی مهارت

استاندار خراسان جنوبی به مناسبت هفته ملی مهارت پیامی صادر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، متن پیام ملانوری استاندار خراسان جنوبی به شرح زیر است:

یکى از کار‌هایی که بر عهده‏ مسئولین دولتى است، توسعه‏ مهارت هاست، ما به علم احتیاج داریم، اما به پنجه‏ کارآمد هم احتیاج داریم. مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

بر هیچ کس پوشیده نیست که رشد و توسعه اقتصادی با ایجاد اشتغال و کارآفرینی ارتباطی مستقیم و تنگاتنگ دارد و از میان عوامل متعدد مؤثر در اشتغالزایی، نقش مهارت‌آموزی، به سزا تر و بسیار برجسته‌تر است.

بر اساس پژوهش‌های مسائل اجتماعی، نیروی انسانی کارا و ماهر مهمترین مؤلفه پیشرفت و تعالی یک سازمان است؛ بنابراین توانمندسازی نیروی انسانی از طریق آموزش مهارت‌های شغلی و تخصصی می‌تواند به عرضه نیروی انسانی توانمند و ماهر منجر شده و افزایش بهره‌وری و کارایی شاغلین بخش‌های مختلف را به همراه داشته باشد.

خراسان جنوبی، این سرزمین ناشناخته‌های فراوان در کنار ظرفیت‌های بی نظیر خدادادی از جمله محصولات کشاورزی، ذخایر معدنی و جاذبه‌های طبیعی منحصر به فرد، به داشتن نیروی انسانی خلاق، متعهد و توانا به نام است و از پتانسیل‌های بسیار مهم آن، وجود جوانان تحصیل کرده‌ای است که هر کدام به سهم خود می‌توانند نقشی مؤثر در پیشرفت و آبادانی این دیار داشته باشند.

عزم جدی استان و سیاست گذاری‌های صورت گرفته در ستاد توسعه خاوران برای بهره برداری هر چه بهتر و بیشتر از ظرفیت‌های این خطه با استفاده از پتانسیل شرکت‌های توسعه گرا، لزوم افزایش توانمندی آحاد مردم به ویژه جوانان خلاق و آماده به کار خراسان‌جنوبی را دوچندان کرده است.

بدون تردید توسعه پایدار، متوازن و همه جانبه خراسان‌جنوبی به نیرو‌هایی ماهر نیاز دارد تا بتوانند چرخ پیشرفت استان را با هزینه کمتر به حرکت در آورند و این مهم جز با توسعه آموزش‌های مهارتی مقدور و میسر نیست.

اینجانب ضمن تبریک هفته ملی مهارت و ششم مردادماه روز ملی مهارت، کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه ای به تمامی مدیران، کارشناسان، مربیان و همه فعالان عرصه فنی و حرفه‌ای استان، از تلاش‌های انجام شده در راستای ترویج مهارت آموزی در خراسان‌جنوبی تشکر می‌کنم و امیدوارم با توسعه برنامه‌های مهارتی در مرکز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان، هر فرد ساکن در خراسان جنوبی به زیور یک مهارت آراسته گردد و همه بتوانیم به فرمایش رهبر معظم انقلاب (حفظه الله تعالی) دست به دست هم، کارگاه عظیم ایران را هر روز پررونق‌تر سازیم.

حمید ملانوری شمسی

استاندار خراسان جنوبی

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار