فرماندار ویژه لارستان گفت: تمام زیرساخت‌ها و مجوزهای لازم برای اجرای طرح پرورش یک هزار شتر در روستای چغان بخش جویم این شهرستان فراهم شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جلیل حسنی فرماندار ویژه لارستان در بازدید از مراحل اجرای زیرساخت ها در یک طرح صنعتی پرورش شتر، اعلام کرد: میزان سرمایه گذاری اولیه این طرح تولیدی افزون بر ۲۵۰میلیارد ریال است که ظرفیت تولید و پرورش در مرحله نخست ۲۵۰ شتر است.

او اضافه کرد: با توسعه طرح که مقدمات آن نیز فراهم شده بیش از هزار شتر در این طرح تولیدی نگهداری خواهد شد.

فرماندار ویژه لارستان بر ضرورت توسعه اشتغال و کارآفرینی در منطقه تاکید کرد و افزود: یکی از راه‌های توسعه اشتغال استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات محلی هر شهر و روستاست.

حسنی یکی از مهمترین ظرفیت‌های این خطه را پرورش شتر دانست و افزود: مساحت این واحد تولیدی ۱۲۰ هکتار است و برای هفت نفر به صورت مستقیم و ۲۰ نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد کرده است.

او با اشاره به سرمایه گذاری موفق این طرح‌ها در دیگر نقاط شهرستان لارستان نیز گفت: طرح پرورش شتر همچنان در لارستان ادامه دارد که زنجیره کاملی از پرورش و تولید تا محصولات نشأت گرفته از شتر در این شهرستان شکل خواهد گرفت.

حسنی افزود: هم اینک جمعیت شترها در منطقه لارستان بیش از هزار تاست که ظرفیت تولید گوشت شتر در این منطقه، ۱۳۵ تن در سال است.

سرمایه گذار این طرح تولیدی نیز گفت: ظرف سه سال گذشته تاکنون با همکاری و هماهنگی مسئولان و دستگاه های مربوطه تمام زیرساخت ها و مقدمات لازم برای طرح پرورش شتر در روستای چغان جویم فراهم شده و تاکنون رقمی افزون بر ۲۵۰ میلیارد ریال نیز هزینه و سرمایه گذاری انجام داده ام.

مصطفی طاهری افزود: شترهای پرورشی در این طرح از نژادهای ترکی، بلوچی و نژادهای برتر کشور هستند که ظرفیت تولید سالیانه گوشت قرمز در این واحد تولیدی ۵۰ تن پیش بینی شده است.

او ادامه داد: هم اینک مقدمات و زیرساخت های لازم برای پرورش شتر از جمله آغل، استخر ذخیره هشت میلیون لیتری آب، جایگاه مسقف، آبشخور، آخور و انبارعلوفه فراهم است.

طاهری با بیان اینکه به دنبال توسعه پرورش شتر به ویژه شتر پرواری برای تولید گوشت و شیر شتر در آینده هستم، از جمله برنامه‌های مهم این طرح تولیدی در آینده را شامل احیا و اصلاح مراتع‌، احداث کشتارگاه شتر و کارخانه صنایع تبدیلی گوشت و شیر شتر عنوان کرد.

هم اکنون جمعیت شتر‌ها در منطقه لارستان بیش از ۱۰۰۰ نفر است که ظرفیت تولید گوشت شتر در این منطقه، ۱۳۵ تن در سال است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.