تقی زاده گفت:رفسنجان به لحاظ موقعیت استراتژیک خود،گزینه مناسبی برای احداث باغ جوانان است تا به عنوان مرکز بین المللی منطقه آسیایی ما قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، جمشید تقی زاده، معاون پارلمانی و حقوقی وزارت ورزش و جوانان در سفر به شهرستان‌های انار و رفسنجان از مسئولان استان و این شهرستان‌ها به واسطه فعالیت‌های ورزشی تشکر کرد و گفت: دولت تدبیر و امید طی سال‌های اخیر توفیقات بسیار زیادی در حوزه ورزش داشته است.

او افزود: یکی از این توفیقات این است، در سال ۹۲ آنچه که ما در سیستم اجرایی کشور تحویل گرفتیم، حدود ۴۰ هزار پروژه ورزشی بود که امروز پس از ۸ سال، ۶۱ هزار اماکن ورزشی تکمیل شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است و این یکی از کار‌های مهم و تحولات بسیار ارزشمندی بوده که در این دولت انجام شده است.

تقی زاده تصریح کرد: ما ۸۳ سمن داشتیم که امروز توفیقی در بخش جوانان حاصل شده و این رقم به حدود ۳ هزار و ۶۰۰ سمن تبدیل شده است.

او به احداث خانه‌های جوانان در کشور اشاره کرد و پیشنهاد داد: در شهرستان‌های انار و رفسنجان جای یک باغ جوانان خالی است.

تقی زاده بیان کرد: زمینی که درختان بسیار خوبی دارد، تحت عنوان باغ در اختیار مجموعه ما باشد که علاوه بر خانه جوانان و آنچه نیاز جوانان و بخش‌های مرتبط با جوانان است، (اعم از بخش‌های مشاوره، رستوران و دستگاه‌های مرتبط با جوانان) در آن مستقر شود.

معاون پارلمانی و حقوقی وزارت ورزش و جوانان گفت: رفسنجان به لحاظ موقعیت استراتژیک خود، گزینه مناسبی برای احداث باغ جوانان است تا این به عنوان مرکز بین المللی منطقه آسیایی ما قرار گیرد و این باغ نقطه عطفی باشد در فدراسیون جهانی یا آسیایی جوانان که بتوانند از محلی که در اختیارمان قرار گیرد بازدید کنند.

تقی زاده افزود: بدین ترتیب، هر فردی که بخواهد در حوزه جوانان وارد ایران شود، ما بتوانیم زیرساخت‌های آن را در این بخش انجام دهیم که این زیرساخت‌ها مورد توجه فدراسیون آسیایی و جهانیش قرار گیرد.

او تصریح کرد: تاکنون این کار به این شکل و وسعت در کشور انجام نشده که می‌توان این کار را در این شهرستان انجام داد.

تقی زاده بیان کرد: هم اکنون نزدیک به ۷ هزار خانه ورزش روستایی به اتمام رسیده و نزدیک به ۲هزارو ۵۰۰ زمین چمن فوتبال درکشور و پروژه‌های بزرگ دیگر ملی افتتاح شده است.

معاون پارلمانی و حقوقی وزارت ورزش و جوانان گفت: پروژه‌های بزرگ ملی یکی پس ازدیگری افتتاح شده است که درهفته گذشته بزرگترین و زیباترین سالن ۶ هزار نفری کشور باحضور وبیناری رییس جمهور افتتاح شد و همچنین در شیراز و مازندران و پروژه‌های دیگری در نقاط مختلف کشور صورت گرفته است.

تقی زاده افزود: ۲۶۲ پروژه دیگر نیز به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رییس جمهور افتتاح شد که نشان دهنده کار‌های مهمی است که دراین دولت انجام شده است.

او به حضور نمایندگان ایران در مسابقات المپیک اشاره و تصریح کرد: مسابقات المپیک را در توکیو درپیش داریم که رویداد بزرگی در دنیا است.

تقی زاده بیان کرد: ما در ریو ۶۴ ورزشکار داشتیم و امروز خوشحالیم در توکیو ۶۶ نفر برای مسابقات ورزشکار اعزام می‌شود و امیدوارم پرچم جمهوری اسلامی ایران در مرکز المپیک توکیو چندین بار با گرفتن مدال‌های رنگارنگ به اهتزار در آید و مسابقات خوبی برای ایران باشد.

او گفت: ۱۹مدال طلا ازاول المپیک تاامروز دریافت کردیم که حدود ۴مدال طلا قبل از انقلاب و ۱۵مدال طلا بعد از انقلاب اسلامی بوده است.

معاون پارلمانی و حقوقی وزارت ورزش و جوانان با اعلام اینکه ما وزیر فرهیخته و شایسته‌ای داریم که در خصوص انسجام ملی و اجرایی شدن پروژه‌ها تلاش می‌کند، افزود: سعی خواهد شد پروژه‌هایی که بالای ۷۰ الی ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند برای اتمام آن‌ها تصمیم گیری شود تا با اختصاص اعتبارات لازم برای تکمیل آن‌ها سرعت ببخشیم و آن‌ها را در اولویت قرار دهیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار