کاخ سفید با اعلام حمایت بایدن از اشرف غنی، تنها راه حل موضوع افغانستان را مذاکره عنوان کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الیوم السابع، جن ساکی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید، امروز (جمعه) اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، با اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان تماس می‌گیرد تا حمایت واشنگتن را از دولت افغانستان اعلام کند.

ساکی در کنفرانس مطبوعاتی کاخ سفید تأکید کرد که  بایدن معتقد است که هیچ راه حل دیگری جز مذاکره برای دستیابی به صلح پایدار در افغانستان وجود ندارد.

از سوی دیگر، مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، روز گذشته در جمع خبرنگاران از خروج ۹۵ درصد نظامیان آمریکا از افغانستان خبر داد و افزود که تعدادی از نظامیان برای حفاظت از دیپلمات‌ها در این کشور باقی ماندند.

او با بیان اینکه ارتش افغانستان توانایی دفاع از کشور خود را دارد، افزود: «نیرو‌های ما برای هرگونه سناریو در افغانستان آماده خواهند بود.»

میلی با تأکید بر اینکه آینده افغانستان در دست مردم افغانستان، ارتش و دولت آن‌ها است، بر حمایت کامل آمریکا از ارتش افغانستان، مطابق با دستورالعمل‌های  جو بایدن و لوید آستین، وزیر دفاع این کشور تأیید کرد.

پیش از این ،آمریکا از تعهد سران ارشد افغانستان و طالبان در آخرین گفتگوهای خود در۱۷ تا ۱۸ ژوئیه برای تسریع در مذاکرات به منظور دستیابی به یک توافق جامع  استقبال کرده بود.

وزارت امور خارجه آمریکا پیشتر اظهار داشته بود که تنها یک توافق با مذاکره می‌تواند پایان بیش از ۴۰ سال درگیری را در افغانستان به ارمغان آورد.

همچنین قرار است  آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز برای گفتگو پیرامون طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله افغانستان با توجه به نقش ویژه هند در این کشور، به دهلی نو سفر کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۵ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
خخخخخخخخخخخخخخخ
آخه..خدایی شماها مذاکره هم بلد نشدین
گندشو در آوردین ..دروغگوهای بزرگ عالم بشریت...

ننگ بر استعمار
آخرین اخبار