مستندسازکرمانی گفت: مستند اسد ثارالله بامعرفی شهید اسدالله رئیسی به زودی ازشبکه استانی کرمان پخش می شود.

هدایت پیرنیا مستند ساز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: از آنجایی که جیرفت چهره‌های شاخص و تاثیرگذار بسیاری در دفاع مقدس به خصوص لشکر ۴۱ثارالله داشت بار‌ها تصمیم گرفتم در جهت شناساندن این شخصیت‌ها به نسل جوان کاری را انجام دهم.

او افزود: جرقه ساخت و تولید مستند، سال‌های ۷۸_ ۷۹ که مراوداتی با سردار شهید حاج اسدالله رئیسی داشتم، زده شد، اما متاسفانه حاج اسدالله هرگز راضی نشد جلوی دوربین برود برای همین تولید مستند کلید نخورد.

پیرنیا بیان داشت: بهمن ماه ۱۳۹۹ با پیشنهاد خانواده شهید و معاونت فرهنگی اداره کل بنیاد شهید استان کرمان مراحل تولید مستندتلویزیونی اسد ثارالله کلید خورد و تیرماه   ۱۴۰۰  پایان یافت.

او با بیان اینکه تصویربرداری این مستند را مجید مجاز از عکاسان و تصویربرداران بنام استان کرمان انجام دادند و کارگردانی و نویسندگی این اثر برعهده اینجانب بود، تصریح کرد: گویندگی و بازیگری این مستند را هم ساسان سنجری بر عهده گرفتند.

پیرنیا گفت: تمامی مراحل تولید این اثر در شهرستان جیرفت انجام گرفته و قرار است این مستند ۵۰دقیقه‌ای که روایت زندگی حاج اسدالله از کودکی تا شهادت است از سیمای شبکه استان کرمان پخش شود.

او افزود: معرفی ابعاد شخصیتی حاج اسدالله در دوران مبارزات انقلابی در جیرفت، حضور در جنگ هشت ساله دوران جانبازی از جمله پلان‌های این مستند است.

پیرنیا بیان داشت: حاج اسدالله از آن دست آدم‌هایی بود که اعتقادشان در تک تک سلول‌های بدنشان رخنه کرده بود؛ عشق به انقلاب و امام خمینی (ره) را با شناخت کامل ناشی از تحقیق و مطالعه به دست آورده بودند و اندیشه انقلابی جوانان جیرفتی باعث شد تا حاج قاسم جوان ۲۴ساله ای، چون حاج اسدالله را در سال ۶۱ و با راه اندازی تیپ ثارالله به فرمانده گردانش منصوب کند.

او تصریح کرد: حاج اسدالله به قدری به اعتقادات دینی اش ایمان داشت که حتی در زمان جانبازی هم لحظه ایی از معبودش غافل نشد.

پیرنیا گفت: در طول ساخت مستند اسد ثارالله با ابعاد تازه ایی از شخصیت دینی و انسانی حاج اسدالله آشنا شدم او تا آخرین لحظات زندگی دنیوی اش پای اعتقاداتش ایستاد؛ او را می‌توان الگویی موفق برای جوانان معرفی کرد، او یک ولایت مدار واقعی بود این را نه من بلکه همه دوستان حاج اسدالله اذعان دارند.

او تصریح کرد: حاج اسدالله متولد ۱۳۳۷ روستای قلعه نو شهرستان جیرفت بود که پس از ۳۸سال ویلچر نشینی و تحمل درد و رنج‌های دوران جانبازی با ۷۵ درصد جانبازی در مردادماه ۱۳۹۹به خیل دوستان شهیدش پیوست.

پیرنیا بیان داشت: به نظر بنده نقطه قوت این مستند رابطه حاج قاسم با فرمانده گردانش در عملیات رمضان است که سعی کردم به تصویر بکشم و نزدیک به ده نفر عوامل تولید در ساخت مستند اسد ثارالله بنده را همراهی کردند که جا دارد از زحمات این عزیزان تشکر کنم.
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار