رئیس شورای هیئات مذهبی آذربایجان‌غربی از اجرای ۷۵ عنوان برنامه ویژه دهه امامت و ولایت توسط مساجد، حسینیه‌ها و هیئات مذهبی در استان خبرداد .

بقایی رئیس شورای هیئات مذهبی آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت : دهه امامت و ولایت فاصله بین عید سعید قربان و عید سعید غدیر است و برنامه‌های این دهه در استان آذربایجان غربی از روز عرفه شروع شده است که در حال آذین‌بندی معابر عمومی، مساجد، حسینیه‌ها، منازل و مجتمع‌های مسکونی هستیم.

وی ادامه داد: از امروز حرکت کاروان‌های شادی در محلات مختلف توسط اعضای هیئت‌های مذهبی در شهرستان‌ها شروع می‌شود و تا پایان این دهه هر روز این کاروان یک مسیر را به سمت یکی از مساجد محوری، بقاع متبرکه یا مزار شهدا در شهرها طی می‌کند و برنامه‌های مختلف شادی و نورافشانی را در محلات مختلف اجرا خواهند کرد.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان آذربایجان‌غربی، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان، تجلیل از سادات و اهدای شال سبز به سادات در برنامه‌های هیئات مذهبی، دیدار مسؤولان هیئات مذهبی با ائمه جمعه در شهرستان‌ها، کمک برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، نصب پرچم بر خودروهای عمومی و شخصی، ماشین نویسی، قرائت زیارت جامعه کبیر در مساجد، حسینیه‌ها، بقاع متبرکه، برگزاری جشن شادی در محلات با عنوان هر خانه یک موکب جشن و شادی، برگزاری ایستگاه صلواتی و ترویج نماز و اعمال ویژه روز غدیر را از دیگر برنامه‌های این ایام توسط هیئات مذهبی در استان آذربایجان غربی ذکر کرد.

بقایی با بیان اینکه شب عید غدیر جشن‌های غدیر در میادین، پارک‌ها و فضاهای روباز و مساجد استان برگزار خواهد شد گفت: بیش از یک‌هزار هیئت مذهبی جشن بزرگ ولایت را در روز عید غدیر در تمام نقاط استان آذربایجان‌غربی با اجرای برنامه‌های مختلف سخنرانی، مولودخوانی و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی برگزار خواهند کرد و در روز عید سعید غدیر هم پیاده روی غدیریون در مرکز استان، شهرستان‌ها و بخش‌ها را خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: همچنین در روز عید غدیر تجدید میثاق با ولایت، برپایی سفره‌های اطعام علوی در مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه، پخت و توزیع اطعام علوی بین ایتام، نیازمندان و اهدای عیدی به نیازمندان، ایتام و کودکان توسط هیئات مذهبی استان انجام می‌شود.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان آذربایجان‌غربی اظهار داشت: روز مباهله هم تبیین واقعه تاریخی مباهله و اثبات حقانیت عصمت و طهارت (ع) را خواهیم داشت و با حضور هیئات مذهبی این روز بزرگ را گرامی خواهیم داشت.

بقایی عنوان کرد: شورای هیئات مذهبی در شهرستان‌ها برنامه‌های دهه امامت و ولایت به اقتضای شرایط هر شهرستان بخشی یا همه برنامه‌های ابلاغی را اجرایی خواهد کرد.

وی به اجرای برنامه‌های مجازی هم اشاره کرد و افزود: در دهه امامت و ولایت برنامه‌های متنوعی در این استان به صورت مجازی و حضوری توسط هیئات مذهبی در قالب سخنرانی، مولد خوانی، مسابقات فرهنگی و مذهبی با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و اولویت ما در برگزاری برنامه‌ها حفظ سلامتی مردم است.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.