رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: در هشت سال گذشته برای ۸۵ هزار و ۸۵۹ نفر در بخش های مختلف صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اشتغالزایی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، ایرج موفق رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: در دولت تدبیر و امید سه هزار و ۹۷۸ پروانه بهره برداری در بخش صنعت استان اصفهان با سرمایه گذاری بالغ بر ۳۲۸ هزار میلیارد و ۲۹۵ میلیون ریال صادر شد.

به گفته او، ۶۸ هزار و ۸۷۱ نفر با صدور این تعداد پروانه بهره برداری مشغول به کار شدند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه در این مدت ۴۹۵ جواز تاسیس صنعتی برای سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت این استان صادر شده است، افزود: اجرای طرح‌های مرتبط با این تعداد جواز صنعتی صادر شده در استان به ۸۰ هزار و ۴۶۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری نیاز دارد که اشتغالزایی جواز‌های صنعتی در این مدت ۱۷ هزار و ۷۸ نفر پیش بینی شده است.

او افزود: سه هزار و ۱۶۱ فقره معافیت گمرکی به ارزش بیش از یک هزار و ۶۸۴ میلیارد دلار برای تولیدکنندگان و صنعتگران استان برای واردات ماشین‌آلات در هشت سال گذشته صادر شده است.

موفق اضافه کرد: معافیت گمرکی واردات مواد اولیه مورد نیاز واحد‌های تولیدی موضوع ماده ۱۲۱ قانون امور گمرکی نیز در این مدت به تعداد ۲۴۵ فقره به ارزش ۶۵ میلیارد و ۹۴ میلیون دلار صادر شده است.

او بیان کرد: در هشت سال گذشته تعداد ۳۸۸ فقره پروانه بهره برداری با حجم سرمایه گذاری ۲ هزار و ۹۱۱ میلیارد ریال در بخش معدن استان صادر شده است که با صدور این تعداد پروانه برای ۲ هزار و ۶۹۶ نفر در بخش معدن استان فرصت شغلی جدید ایجاد شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه در این مدت ۹ هزار و ۴۸۷ مجوز معدن در استان صادر شده است، افزود: از این تعداد مجوز معدن، ۳۴۰ فقره پروانه اکتشاف، ۲۳۳ فقره گواهی کشف و ۳۸۸ فقره پروانه بهره برداری بوده است.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۲۰۰ هزار واحد صنفی، صنعتی‌ترین استان کشور بشمار می‌آید.

سهم اصفهان در صنعت کشور ۱۱ درصد، سرمایه‌گذاری ۱۰ درصد و اشتغال صنعتی ۸ درصد و رُتبه این استان در طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی و تعداد معادن اول و از نظر ذخایر معدنی، دوم است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار