درخواست پاکستان از سازمان ملل برای بررسی استفاده هند از بد افزار پگاسوس

وزارت امور خارجه پاکستان از سازمان ملل متحد خواست تا به طور کامل درباره استفاده گسترده دولت هند از بد افزار جاسوسی پگاسوس تحقیق کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت امور خارجه پاکستان از سازمان ملل متحد خواست تا به طور کامل درباره استفاده گسترده دولت هند و دیگر کشورها از بد افزار جاسوسی پگاسوس ساخت رژیم صهیونیستی به منظور جاسوسی از روزنامه نگاران، فعالان حقوق بشر و سیاستمداران تحقیق کند.

وزارت امور خارجه پاکستان امروز جمعه در بیانیه‌ای با اشاره به استفاده دولت هند از بد افزار‌های جاسوسی ساخت رژیم‌صهیونیستی اعلام کرد: واقعیت‌ها را روشن کنید و عاملان هندی را به مراجع قانونی بسپارید. 

در بیانیه این وزارتخانه آمده است، ما گزارش‌های اخیر رسانه‌های بین المللی را در مورد افشای عملیات جاسوسی سازمان یافته دولت هند علیه شهروندان خود، خارجی‌ها و همچنین عمران خان نخست وزیرکشورمان، با استفاده از بد افزار جاسوسی پگاسوس  را  مشاهده کردیم و از این بابت بسیار نگرانیم.

وزارت امور خارجه پاکستان  اضافه کرد: شدیدا عملیات نظارت و جاسوسی تحت حمایت گسترده دولت هند را با نقض آشکار هنجارهای جهانی، محکوم می‌کنیم.

بر اساس تحقیقاتی که ۱۷ منبع رسانه ای از جمله لوموند و گاردین یکشنبه منتشر کردند، نرم افزار پگاسوس که تولید شرکت صهیونیستی ان اس او است، امکان جاسوسی از دست کم ۱۸۰ روزنامه نگار، ۶۰۰ سیاستمدار و نیز ۸۵ فعال حقوق بشر و ۶۵ تن از سران تجاری جهان را از سال ۲۰۱۶ فراهم کرده است.

از جمله کسانی که در لیست جاسوسی قرار گرفتند، عمران خان،نخست وزیر پاکستان و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه هستند.

روز گذشته، در پی رسوایی جاسوس افزار پگاسوس، حزب مخالف دولت هند موسوم به «کمیته کنگره تامیل نادو» در چنای تظاهرات اعتراضی برگزار کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار