عضو کمیته علمی کشوری کرونا گفت: مدیریت واکسیناسیون در کشور باید بهتر از گذشته انجام شود، در صورتی که هم اکنون به کندی شکل می گیرد.

مسعود مردانی عضو کمیته علمی کشوری کرونا و متخصص عفونی در گفت و‌گو‌ با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در سراسر کشور اظهار کرد: در حال حاضر واریانت غالب در سراسر کشور از نوع جهش یافته دلتا کروناست که از قدرت سرایت بالایی برخوردار است و تقریبا این نوع ویروس باعث شده تا اکثر شهرهای کشور، قرمز و نارنجی شوند.

او ادامه داد: در حال حاضر واکسن های موجود در دنیا اثر بخشی کامل نسبت به سویه های مختلف ویروس کرونا ندارند و در نتیجه ایمنی کامل حتی در بین افراد واکسینه شده به وجود نخواهد آورد.

عضو کمیته علمی کشوری کرونا بیان کرد: متاسفانه واکسیناسیون در کشور ما نسبت به دیگر کشورها از سرعت خوبی برخوردار نیست و واکسینه کردن افرادبه صورت قطره چکانی انجام می شود. باید مدیریت واکسیناسیون بهتر از گذشته در کشور انجام شود.

مردانی تاکید کرد: در حال حاضر حدود چهار درصد از جمعیت کشورمان واکسن را دریافت کرده آن در صورتی که در کشورهای اطراف مانند امارات یا ترکیه بین ۶۰ تا ۷۰ درصد از جمعیت شان واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

او گفت: با توجه به روند کند واکسیناسیون در ایران مردم باید از انجام سفرهای غیر ضروری و تردد های بی مورد در سطح شهر بپرهیزند و شستن مرتب دست ها و زدن ماسک هنگام خروج از منزل را فراموش نکنند.


بیشتر بخوانید

واکسیناسیون کووید ۱۹ در روز‌های تعطیل انجام شود


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.